Soutěž vyhlašuje nezisková organizace Kvalikom z.s., která se dlouhodobě zabývá pomocí s komunikací a komunikačními kanály, i udělováním certifikátů kvality. Cílem soutěže bylo ohodnotit a odměnit úřady, které ke komunikaci na sociálních sítích přistupují poctivě, inovativně a moderně a prostřednictvím komplexního hodnocení pomoci těm, které informační důležitost sociálních sítí opomíjejí.
Hodnocena byla práce s textem, s videem a fotografiemi, přístup ke komunikaci, včasné odpovídání na komentáře, rozmanitost obsahu, informační hodnota obsahu, přiměřená frekvence příspěvků i přiměřená prezentace politických představitelů města.
Facebook, stejně jako ostatní třebíčské komunikační kanály, spravuje tiskové oddělení radnice, které má tři pracovnice. Kromě aktualit a tiskových zpráv na webu města spravuje tiskové oddělení také aplikaci Mobilní rozhlas, tištěný měsíčník Třebíčský zpravodaj, facebook, instagram, youtube a internetovou televizi tvtrebic.cz.
„Tyhle všechny komunikační kanály mají společný cíl. Informovat Třebíčany o dění v našem městě. Vidíme, kdo jaké informace hledá, jaká věková a sociální skupina očekává různé druhy informací. Kolik lidí například z facebooku vstoupí na web a hledá obsáhlejší informace. A podle toho tyto informace pro Třebíčany zpracováváme a různé komunikační kanály propojujeme. Už několik let je nejvýznamnějším zdrojem informací pro lidi právě městský facebook, kde lidé najdou takové ty rychlé informace. O tom, co se aktuálně děje, ať jsou to uzavírky v Třebíči, různé investiční akce, ale i kultura a společenský život ve městě. Osobně mě velmi těší, že lidé si zvykli nás na facebooku oslovovat i s prosbou o šíření informací jako je například nalezená peněženka nebo taška, nebo nám posílají krásné fotky z našeho města,“ uvedla vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Irini Martakidisová.
„Potěšilo mě, že Kvalikom k hodnocení městských a obecních facebookových účtů přistoupil velmi komplexně. Že nehodnotí jenom grafickou a vizuální stránku sítě, ale také práci s textem, že hodnocení se týkalo i reakcí na komentáře diskutujících. Z celkového počtu 59 hodnocených měst a obcí měl nejvyšší počet bodů, tedy 49, Chomutov. A Třebíč získala 48 bodů, což je pro nás samozřejmě velká radost a také velký závazek do budoucna, abychom tuto nastavenou linku udrželi a nadále zlepšovali. Jsem přesvědčená, že velkým plusem je tady naprostá důvěra politického vedení města v profesionalitu tiskového oddělení. Je v podstatě na nás jak různé informace lidem sdělíme a toho si velmi cením. V mnoha městech a obcích se politici snaží informační kanály kontrolovat nebo dokonce řídit a v neúnosné míře se prezentovat. To pak lidi nebaví a přestanou síti věřit,“ doplnila Martakidisová.
Soutěž Zlatý lajk roku 2020 probíhala od února letošního roku a vyhodnocena měla být už v dubnu. Z důvodu nouzového stavu byla práce pro porotce ztížena a celkové vyhodnocení celorepublikového kola bylo posunuto na květen. V okresním i krajském kole soutěže se Třebíč umístila na prvním místě.
V čele odborné šestičlenné poroty soutěže usedl marketingový expert Zdeněk Novák, dlouholetý marketingový ředitel společnosti Euromedia Group, který také řídí marketing Knižního klubu, nakladatelství Ikar, Odeon a další. Dalších pět členů přísné poroty jsou například manažer kvality a certifikačních postupů, ředitel agentury Commpanions, která se zaměřuje na komunikaci veřejných institucí, typograf a zakladatel grafického a programátorského studia Akcelero, jež hodnotil grafickou jednotnost i celkový vizuální dojem, specialistka na sociální sítě, která má zkušenost s vedením sociálních sítí značek jako je Mazda, Volkswagen Financial Services, Bellissima, a také profesionální fotografka.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV