Kapacita parkovacích míst se navýší o počet 95, vytvoří se 31 míst pro jízdní kola a nově budou vyhrazená stání pro motocykly.
Současné vlakové a autobusové nádraží a část přednádraží byly zrekonstruovány a modernizováno postupně v letech 2004 až 2007. Součástí rekonstrukce byla výstavba nové odbavovací haly vlakového nádraží či vybudování nového podchodu k vlakovým nástupištím. Změn doznal také prostor před vlakovým nádražím. Úpravy zahrnovaly například vybudování nových parkovišť, chodníků, přístupových cest a rekonstrukci autobusového nádraží. V posledních letech provozu ale ze strany cestujících podstatně narostla poptávka po parkovacích kapacitách.
„Hlavním cílem projektu je podporovat, rozvíjet a zlepšovat regionální i místní dopravu a navyšo-vat podíl využití jiných forem dopravy, jako je vlaková či autobusová doprava, prostřednictvím podpory parkovacích kapacit v návaznosti na zábřežský přepravní terminál, což bude mít za následek zatraktivnění stávajícího vlakového i autobusového nádraží a zlepšení jeho využití,“ uvedl k investici starosta František John.
Parkovací systém v přednádražním prostoru v současnosti nabízí 130 parkovacích stání. To je ale pro potřeby motoristů silně poddimenzované. V běžný pracovní den ze zábřežského terminálu odjede 337 vlakových a autobusových spojů.
Náklady na vybudování parkoviště jsou necelých 10 milionů korun, ve veřejné zakázce uspěla s touto cenou firma Strabag. Projekt je dotačně podpořen prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního programu částkou přibližně 7 milionů korun.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV