Pro město Žamberk je rekonstrukce mostu zásadní, most spojuje samotný Žamberk s místní částí Polsko pro motoristy i pěší. Předchozí stav mostu byl již nevyhovující. Zábradlí bylo v havarijním stavu a zajištěné provizorním způsobem.
Práce si vyžádaly tříměsíční uzavírku mostu. Rekonstrukcí došlo k rozšíření, novému šířkovému uspořádání a zkapacitnění mostu, což zajistí zvýšení bezpečnosti provozu a zvýšení životnosti mostního objektu.
Most, který překlenuje tok Divoké Orlice, byl postaven v letech 1952-1956. Jedná se o železobetonový trámový most o třech polích (8+16+8 metrů) s horní mostovkou. Délka mostu je 39,65m, šířka 7,8m. Šířka nové komunikace je 5,5 metru, šířka chodníku 1,5m. Původní dlážděná vozovka je nyní nahrazena asfaltovou, místo železobetonového zábradlí byla umístěna decentní ocelová konstrukce se svislou výplní.
Náklady:
Projektová příprava: 381.548 Kč
Dozorová činnost, zajištění BOZP: 50.000 Kč
Realizace: 5 259 306 Kč
Realizováno za 15 týdnů
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV