„Asi nejrychleji rostoucím problémem, se kterým se město Zlín potýká v sociální oblasti, a vzhledem k demografickému vývoji ještě bude potýkat, je vzrůstající počet starých, často osamělých a dezorientovaných lidí. Abychom alespoň trochu zlepšili jejich situaci, rozhodli jsme se na podnět zastupitele Ivo Mitáčka, zřídit od roku 2020 ve Zlíně službu seniorského ombudsmana,“ vysvětlil Aleš Dufek, náměstek primátora pro sociální oblast. „Já sám jako největší problém současnosti ze své praxe pokládám často přes telefon uzavřené smlouvy na dodávky energií, případně jiných movitých věcí, s jejichž důsledky si pak senioři nevědí rady, a protože jde často jenom o tisícikorunové položky, ani se jim nevyplatí hledat odbornou právní pomoc,“ doplnil náměstek primátora.
Na ombudsmanku je možno se obracet přímo prostřednictvím formuláře ZDE. V papírové podobě je formulář k dispozici také v Městském informačním a turistickém středisku na radnici v přízemí vpravo (nám. Míru 12) a v sekretariátu Odboru sociálních věcí Magistrátu města Zlína (tř. T. Bati 3792, I. poschodí, č. kanceláře 229), kde na obou těchto místech je umístěna i sběrná schránka. Ombudsmanku je možné kontaktovat také na e-mailu ZDE, popř. poštou na adrese 760 01 Zlín, Občanská poradna Charity Zlín, Seniorský ombudsman, Zálešná I/4057. Charita Zlín byla vybrána na základě výběrového řízení v roce 2019.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV