„Potřebujeme v předstihu slyšet návrhy a připomínky lidí, kteří budou komplex v budoucnu využívat,“ konstatoval v úvodu místostarosta Jan Grois, který se touto problematikou systematicky zabývá. Vyzval pak přítomné pedagogy, sociální pracovníky, strážníky znojemské městské policie i policisty z Dopravního inspektorátu Policie ČR a další, aby formulovali své požadavky a nápady.
Projektant detailně vysvětlil, jak podobná zařízení nejen v Česku fungují, a ukázal, jak by mělo vypadat to znojemské. Zajímavé byly praktické zkušenosti, o které se podělili hosté z Olomouce, kde se dopravní hřiště na podobné bázi provozuje už několik let.
Mluvilo se samozřejmě nejen o tom, jak bude členěna zhruba hektarová plocha samotného dopravního hřiště. Důležité bude i dopravní napojení, parkování, zázemí pro teoretickou výuku. Areál by se měl využívat i o víkendech, takže by tu nemělo chybět zázemí pro rodiny s dětmi, jako je sociální zařízení, možnost občerstvení, stojany na kola nebo přístřešek na kočárky. V diskuzi zaujala i možnost zřídit půjčovnu nejen kol, ale také elektro autíček. Padl i návrh, aby se v provozní budově zřídila služebna Městské policie Znojmo.
Ze zřetele se však nepouštěl fakt, že hlavním cílem je naučit děti a mládež jak se správně a bezpečně pohybovat na silnicích. Dopravní výchova na školách sice v teoretické rovině prolíná různými předměty, ale možnost nacvičit si získané vědomosti v praxi zatím ve Znojmě chybí.
Všechny přítomné tedy zajímalo, kdy se začne budovat. Odpověď na tuto otázku patří k těm složitějším. „Budeme samozřejmě pokračovat v práci na projektové dokumentaci,“ slíbil místostarosta Grois. Přitom se podle jeho slov budou intenzivně hledat cesty, jak získat potřebné peníze na třiceti až čtyřicetimilionovou investici. V úvahu samozřejmě připadá hlavně využití projektů EU. Pokud bude znojemská radnice úspěšná, mohlo by dopravní hřiště sloužit svému účelu do dvou až tří let.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: znojmocity.cz