Bradáč (KDU-ČSL): Kraji Vysočina chybí mezinárodní železniční napojení

05.11.2015 10:21

Kraji Vysočina chybí mezinárodní železniční propojení. Časově špatně dostupné jsou města zapsaná na seznamu UNESCO – Telč a Třebíč, třetí město Vysočiny s památkou UNESCO Žďár n. Sázavou je dostupnější. Nedostupný je Národní park Podyjí na hranicích Kraje Vysočina a také střední Posázaví.

Bradáč (KDU-ČSL): Kraji Vysočina chybí mezinárodní železniční napojení
Foto: KDU-ČSL
Popisek: Senátor František Bradáč

„Kraj Vysočina nemá kvalitní železniční napojení na Prahu, ani na Brno a ani na mezinárodní spoje,“ popisuje senátor Bradáč, který je místopředsedou Podvýboru pro dopravu a energetiku. Řešením je vybudování vysokorychlostní tratě. RS 1 Praha – Brno – Ostrava, která povede přes Vysočinu.  Vybudování konkurenceschopné železnice je výrazným stimulem pro rozvoj ekonomiky státu. Vybudováním nových vysokorychlostních tratí mimo konvenční tratě se také zvýší kapacita stávající tratě pro rychlou nákladní dopravu a pro regionální integrované dopravní systémy. „Všechny státy Evropy mají vysokorychlostní tratě v provozu, nebo ve výstavbě. Česká republika stále ještě nezačala a žádné vysokorychlostní tratě nestavíme. Vše je zatím pouze na papíře,“ popisuje senátor Bradáč a dodává, že je nejvyšší čas se do této věci pustit.

Právě František Bradáč převzal záštitu nad připravovanou mezinárodní konferencí na téma Vysokorychlostní trať v České republice, která se bude konat v Třebíči a Náměšti nad Oslavou 25. – 27. května.

Železnice na Vysočině je zastaralá, vlaky po ní jezdí malou rychlostí

Nejnovější železnice na našem území prochází přes Vysočinu. Je to trať Havlíčkův Brod – Brno, která byla dokončena roku 1953. Dříve sloužila jako frekventovaný tah z Německa do Maďarska, dnes její roli v osobní dopravě přezval koridor přes Pardubice. Železnice na Vysočině je finančně opomíjená. Na starých trasách se jezdí rychlostí 65 – 70 km/hod.

Nová vysokorychlostní trať by díky novým zastávkám a odbočkám na stávající železniční síti připojila Jihlavu, Havlíčkův Brod, Humpolec, Třebíč, Telč i Žďár nad Sázavou. Třicet pět minut by po nové trase trvala cesta z Jihlavy do Brna a o pět minut déle cesta z Jihlavy do Prahy.

Dálková doprava přes Vysočinu se odehrává převáženě po dálnici D1, což má negativní dopad na obyvatele žijící v blízkosti dálnice. Železnice je daleko ekologičtější a výhodnější.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Davis (Zelení): Evidentně potřebujeme novou generaci političek a politiků

23:08 Davis (Zelení): Evidentně potřebujeme novou generaci političek a politiků

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k stavu životního prostředí v České republice