Z našeho pohledu nelze do budoucna připustit takový postup vlády, která povede k neodpovědnému výkonu vlastnických práv a nebude definovat veřejnou nákladní dopravní politiku.
Dnes se spekuluje, zda ČD Cargo propustí "pouze" 300 svých zaměstnanců nebo přistoupí na propuštění téměř 1 600 zaměstnanců, aby tak vyrovnalo své ztráty. Chtěl bych vyjádřit obavu, zda někdo nepřipravuje vědomě snížení tržní hodnoty národního nákladního dopravce a jeho následnou privatizaci. Jen připomínám, že ČD Cargo v poslední době nemá nejen jasné dodávky uhlí např. pro Chvaletickou elektrárnu, ale ani pro největšího tuzemského výrobce automobilů. Obdobně by třeba i postupný útlum těžby na dole Paskov rovněž vedl ke snížení přepravních výkonů. To není zanedbatelný objem nákladní přepravy na železnici a ani zanedbatelný podíl na zaměstnanosti. Vláda by napříště neměla vyjadřovat stále pokračující politiku devadesátých let jednostranné privatizace zisků a tzv. znárodňování ztrát. Měla by se chovat jako odpovědný vlastník s přidanou hodnotou veřejného zájmu."
Stanislav Grospič, předseda Odborového sdružení Čech, Moravy a Slezska
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kscm.cz