Hejtman Červíček: Po důkladné analýze jsme vybrali dva dopravce

31.03.2021 7:33

Královéhradecký kraj je ve finále výběru dopravců, kteří budou příštích deset let zajišťovat veřejnou železniční dopravu. Smlouvy, podle nichž se bude jezdit od prosince 2021, může uzavřít formou přímého zadání.

Hejtman Červíček: Po důkladné analýze jsme vybrali dva dopravce
Foto: ODS
Popisek: Martin Červíček

Královéhradecký kraj zveřejnil svůj záměr uzavření smlouvy v polovině roku 2019 a zároveň obeslal s výzvou k jednání 31 dopravců, kteří měli oprávnění provozovat drážní dopravu. Pro účely smluvního zajištění rozčlenil své území do 5 oblastí: Česko-polské pohraničí, Český ráj, Jihovýchod, Severovýchod a Severozápad.

Zájem o smluvní zajištění projevilo šest dopravců, přičemž o každou oblast kraje minimálně tři z nich. Po společném projednání všech parametrů zakázky podalo konkrétní nabídky pět dopravců.

Anketa

Je smrt Petra Kellnera ztrátou pro Českou republiku?

77%
11%
hlasovalo: 14370 lidí

„Tyto indikativní nabídky jsme posuzovali zejména z ekonomického a technického hlediska ve smyslu předpokládané objednávky dopravní obslužnosti a nákladů spojených s provozováním veřejné železniční dopravy. V některých případech jsme si vyžádali doplňující informace. Po důkladné analýze všech aspektů jsme vybrali dva dopravce, s nimiž chceme v případě dalšího úspěšného jednání uzavřít smlouvy o zajišťování veřejné dopravy,“ říká hejtman Martin Červíček.

Rada Královéhradeckého kraje na svém jednání projednala aktuální informace o výběru drážních dopravců a schválila zveřejnění „OZNÁMENÍ O ZÁMĚRU UZAVŘENÍ SMLOUVY O VEŘEJNÝCH SLUŽBÁCH V PŘEPRAVĚ CESTUJÍCÍCH PŘÍMÝM ZADÁNÍM“ pro všech 5 provozních souborů.

I po zveřejnění tohoto oznámení a všech povinných informací bude Královéhradecký kraj nadále pokračovat v jednání s dopravci, a to jak o otázkách ekonomických a technických, tak především smluvních, a to až do okamžiku, kdy budou dojednány i poslední detaily podmínek plnění. V případě úspěšných jednání a uzavření smluv by železniční dopravu v kraji zajišťovaly – stejně jako dosud – České dráhy, a. s. a GW Train Regio, a. s. Smlouvy bude možné uzavřít až po uplynutí dvouměsíční lhůty od zveřejnění oznámení.

Předpokládaný roční rozsah poskytovaných služeb je 5,8 mil. vlakokilometrů.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Petr Beitl byl položen dotaz

Ukrajina

Dobrý den, co si myslíte o novém mobilizačním zákonu na Ukrajině? A měli bychom ,,vyhostit" Ukrajince, kterých se to týká? Mně to přijde nehumánní, Češi v minulosti (např. za okupace) taky ve velkém emigrovali a podle všeho se ani teď nehrnou do armády, a to nejsme ve válce. Ani já bych do války své...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Milion chvilek pro demokracii a další novodobí neomarxisté hrozí

17:11 Vích (SPD): Milion chvilek pro demokracii a další novodobí neomarxisté hrozí

Přetahování se východu se západem v Evropě a jejím okolí provázejí četné barevné revoluce versus reg…