Hejtman Netolický: Doba realizace některých staveb je nadhodnocená

18.01.2018 6:34

Kraj tlačí na dodavatele. Silnice na Staré Hradiště bude opravena za dva měsíce.

Hejtman Netolický: Doba realizace některých staveb je nadhodnocená
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Krátké zamyšlení hejtmana Netolického.

Rada Pardubického kraje na svém pondělním jednání chválila výběr dodavatele na modernizaci silnice II/324 v úseku Pardubice – Staré Hradiště. Jedná se o první stavbu, která byla vysoutěžena s využitím pomocného kritéria délky dokončení stavby. Ta v tomto případě nepřesáhne 60 dní. Výsledná cena díla činí necelých 16 milionů korun bez DPH.

„V minulosti se nám zdálo, že doba realizace některých staveb je nadhodnocená a zbytečně jsou omezování občané příslušných obcí a řidiči projíždějící naším regionem. Proto jsme přistoupili k tomu, že je nutné vedle ceny přihlédnout také k době, za kterou jsou stavební firmy schopné celou stavbu dokončit a tím zkrátit dobu objízdných tras. Systém, který byl do současné doby využíván, nenutil dodavatele nasazovat maximální možné kapacity tak, aby se celá stavba dokončila v co nejkratším možném termínu,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „Na příkladu tohoto kilometr a půl dlouhého úseku jsme si potvrdili, že rozdíly mezi jednotlivými subjekty v termínu dokončení stavby mohou být až dvojnásobné. Nejkratší nabízená doba je 60 dní, zatímco nejdelší celých 150,“ doplnil hejtman Netolický.

„Modernizace se dočká část silnice směrem z Polabin na Staré Hradiště, kde bude ukončena před kruhovým objezdem u fotbalového hřiště. Část silnice v délce přibližně 450 metrů je z modernizace vynechána, protože bude řešena v rámci Severovýchodního obchvatu,“ uvedl náměstek hejtmana Michal Kortyš, který připomněl, že se nejedná o jediný projekt, o jehož podporu bude kraj žádat v rámci evropských fondů. „Celkem se jedná o podporu 31 projektů v souhrnné výši dosahující 2,5 miliardy korun. V zásobníku projektů pro tento způsob financování jsou pouze silnice II. třídy, což je způsobeno nastavením dotačních podmínek, kdy je možné podpořit pouze silnice, které navazují na takzvané TEN-T sítě, což silnice III. třídy nesplňují,“ uvedl Michal Kortyš.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

RNDr. Luděk Niedermayer byl položen dotaz

Euro je cestou k vyšší prosperitě a stabilitě naší ekonomiky

To tvrdíte vy. Pokud ale vím, třeba v Řecku měli Euro a dostali se do velkých finančních problémů, které pak řešili ostatní státy, takže kdyby byla vaše teze správná, jak to že se Řecko dostalo do takových dluhů a hrozil krach jejich ekonomiky?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Válek: U části občanů je nereálné platbu za zdravotní péči vymoci

19:05 Ministr Válek: U části občanů je nereálné platbu za zdravotní péči vymoci

Projev na 103. schůzi Poslanecké sněmovny 23. května 2024 – reakce na interpelaci poslankyně Schill…