Hejtman Šimek: Nechceme jít cestou dotování linek stamilionovými částkami

24.06.2019 20:57

V pondělí 24. června 2019 v 10:00 hodin skončila lhůta pro podání nabídek na nadlimitní veřejnou zakázku Výběr leteckého dopravce pro poskytování pravidelné letecké dopravy z letiště Brno - Tuřany do Mnichova II. V této lhůtě pro nebyla doručena žádná nabídka.

Hejtman Šimek: Nechceme jít cestou dotování linek stamilionovými částkami
Foto: archiv hejtmana
Popisek: Hejtman Jihomoravského kraje Bohumil Šimek (ANO)

Je tak dán důvod pro zrušení zadávacího řízení v souladu s ustanovením § 127 odst. 1 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění. Zrušení zadávacího řízení je v pravomoci Rady Jihomoravského kraje, která rozhodne o dalším postupu.

„Popravdě mě skutečnost, že kraji nepřišla žádná nabídka, příliš nepřekvapila. A to zejména v kontextu problémů, se kterými se v poslední době potýkají letecké společnosti a také s ohledem na nedostatek letadel nejen v Evropě, ale i ve světě. Náš tým bude samozřejmě pokračovat v jednáních s leteckými společnostmi a hledat další možnosti navázání leteckých spojení za přijatelných podmínek, ale v žádném případě nechceme jít cestou dotování linek stamilionovými částkami, jako některé jiné kraje,“ řekl hejtman Bohumil Šimek.

Zahájení uvedeného zadávacího řízení schválila krajská rada 11. března 2019 poté, co v únoru letošního roku zkrachovala společnost BRITISH MIDLAND REGIONAL LIMITED, která tuto linku provozovala v režimu závazku veřejné služby. Linka Brno-Mnichov začala létat v roce 2015, v závazku veřejné služby pak od 21. května 2018 a počty spojů se rozšířily na dva denně v každém směru od pondělí do pátku, v neděli jeden pár spojů. Spoj do Mnichova využívalo zhruba 2200 lidí měsíčně. Za rok 2018 Jihomoravský kraj zaplatil za provozování linky Brno-Mnichov-Brno letecké společnosti BMI regional necelých 22 milionů korun.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátor Hraba: Pohlaví existují jen dvě. Nic jiného není pravda

22:12 Senátor Hraba: Pohlaví existují jen dvě. Nic jiného není pravda

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k výuce o genderu ve školách.