Hřib (Piráti): Cyklistika v Praze nabývá v posledních letech na intenzitě

27.05.2023 18:05 | Tisková zpráva

Městská společnost Operátor ICT, a.s. s Magistrátem hlavního města Prahy od roku 2018 společně monitorují cyklistickou dopravu ve 29 lokalitách v Praze. Městu cyklosčítače poskytují důležitá data, která může využít při plánování cyklistických tras a infrastruktury v Praze.

Hřib (Piráti): Cyklistika v Praze nabývá v posledních letech na intenzitě
Foto: Hans Štembera
Popisek: Bývalý primátor Zdeněk Hřib

Občanům pak dávají informace o vytíženosti jednotlivých lokalit. Data jsou integrována do datové platformy Golemio a nově jsou obohacena o možnost vyhodnocovat intenzitu cyklistické dopravy i v souvislosti s počasím nebo přesněji hodnotit její meziroční změny.

„Cyklistika v Praze nabývá v posledních letech na intenzitě. Data z cyklosčítačů se nám hodí především pro plánování budoucího rozvoje celkové městské cykloinfrastruktury a proto, abychom na základě dostupných dat uměli vyhovět všem druhům dopravy ve městě a postupně pracovali na zvyšování jejich kvality a dostupnosti. Kromě rozvoje MHD je v plánu také rozvoj dalších oddělených cyklostezek a jejich propojení do souvislých tras napříč městem. Nyní jsou často roztrhané do neúplných celků,“ říká Zdeněk Hřib, I. náměstek primátora hl. m. Prahy.

„V platformě Golemio představujeme nový dashboard s monitoringem intenzity cyklistické dopravy v korelaci s teplotou a srážkami. Umožňuje porovnání nejen intenzity cyklistické dopravy v závislosti na počasí, ale i mezi jednotlivými lokalitami, což uživatelům poskytne detailnější pohled na cyklistickou dopravu v Praze. Vedle toho je možné data srovnávat meziročně. Analýzu připravujeme společně se zástupci Odboru dopravy Magistrátu hl. m. Prahy,“ uvádí Petr Suška, ředitel úseku Smart City, inovací a projektového řízení ve společnosti Operátor ICT.

„S ohledem na zvýšení kvality dat je možné publikovat data napříč celou sledovanou sítí ve formě indexu. Nejedná se jen o hrubá data, neočištěná od vlivu uzavírek, výpadků či chyb technologie apod. Index udává meziroční srovnání zatížení cyklistické sítě v Praze pro roky 2018 až 2022. Ukazuje na mírný nárůst cyklodopravy v roce 2022 oproti roku 2021 a taktéž oproti roku 2018. Nejvyšší intenzita cyklodopravy v Praze byla v roce 2020,“ doplňuje Jaroslav Mach, vedoucí odd. rozvoje dopravy Magistrátu hl. m. Prahy.

Od základní hodnoty 100 v roce 2018 dosáhl index cyklodopravy svého vrcholu v roce 2020 s hodnotou 113. V roce 2021 se hodnota indexu snížila na 106,2, což značí mírný pokles oproti předchozímu vrcholu. V roce 2022 došlo k mírnému nárůstu na 106,5.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomio Okamura byl položen dotaz

Co je podle vás příčinou vašeho neúspěchu?

Podle mě to souvisí i s tím, že se jste chytli papalášské manýry. Už jsem to třeba psala panu Fialovi, když tvrdil, jak je neetické někomu odebrat náhrady, když nepracuje a co myslíte, odpověděl mi alespoň? Ne. Vám už také většina z nás nestojí ani za odpověď. Dřív jste byli mnohem otevřenější. Naví...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Okamura (SPD): Vzdát se míru znamená zemřít pro Ukrajinu, řekl Orbán

22:12 Okamura (SPD): Vzdát se míru znamená zemřít pro Ukrajinu, řekl Orbán

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k míru na Ukrajině.