KDU-ČSL: Krňovická křižovatka

13.10.2015 4:31

Zastupitelstvo města schválilo řešení krňovické křižovatky jako průsečné, doplněné o podchod pro chodce a cyklisty. S tímto řešením však nesouhlasíme.

KDU-ČSL: Krňovická křižovatka
Foto: KDU-ČSL
Popisek: Logo KDU-ČSL

Silnice I. třídy I/11 je součástí silniční sítě nadregionálního významu. Musí tedy vyhovět požadavkům na maximalizaci její propustnosti a zajištění plynulosti dopravy v celé její délce. Z hlediska šířkového uspořádání se u silnic této kategorie přepokládá minimálně takzvaný střídavý trojpruh (ten je již připravován v úseku Třebechovice – Týniště).  Kapacita takové komunikace může být využita pouze za předpokladu, že nebude přerušována dopravními omezeními, která si vynutí snížení rychlosti či zúžení komunikace. Toho lze u komunikace těchto parametrů dostáhnout mimoúrovňovým křížením. To je již navrženo u plánované přeložky silnice I./11  u Nepasic. Z uvedeného vyplývá, že dopravní napojení našeho města na silnici I./11, včetně propojení s místními částmi bude ve výhledu nutno řešit mimoúrovňovým křížením. Všechna ostatní řešení jsou jen přechodným provizoriem.

Proč ne průsečnou křižovatku

Zastupitelstvo města schválilo řešení krňovické křižovatky jako průsečné, doplněné o podchod pro chodce a cyklisty. S tímto návrhem nesouhlasíme z následujících důvodů:

Bezpečnost - upřednostňuje se plynulost a rychlost dopravy v hlavním směru na úkor bezpečného propojení Třebechovic s místní části Krňovice. Rozšířením křižovatky o odbočovací a přípojné pruhy bude příčný přejezd a zejména odbočení nákladních souprav od Krňovic na Hradec Králové ještě méně bezpečný než dosud.

Rozhodování na základě chybných informací - veřejnost a někteří zastupitelé dodnes žijí v přesvědčení, že má být realizována křižovatka doporučená znaleckým posudkem zpracovaným odborníky z ČVUT Praha. Není to pravda. V uvedeném posudku byla doporučena průsečná křižovatka se zákazem odbočení do Třebechovic ve směru od Hradce Králové. Zastupitelstvem schválená úprava nebyla předmětem uvedeného posudku a ani nebylo provedené porovnání schválené varianty s kruhovým objezdem.

Úrovňové křížení neodpovídá požadovaným cílovým parametrům na křížení se silnicí I./11, je třeba ho vnímat jako provizorium a v tom případě musí být důsledně upřednostněn požadavek bezpečnosti před rychlostí průjezdu. Navíc je zde velké riziko, že Ředitelství silnic a dálnic v reakci na bezpečností situaci uplatní svůj původní záměr, tj. uzavření Pardubické ulice nebo alespoň zákaz odbočení do Třebechovic ve směru od Hradce Králové.

Jak dál

Odstoupit od záměru výstavby průsečné křižovatky a provést dopravně bezpečnostní studii kruhového objezdu doplněného podchodem pro chodce a cyklisty.

Zpracovat dopravní studii, která bude řešit bezpečné propojení města s místními částmi a napojení na silnici I./11 s výhledem do roku 2040. Příjezd do města ve směru od Hradce Králové z mimoúrovňové křižovatky u Nepasic musí být doplněn ještě dalším, který obslouží východní část města (odbočka u benzinové pumpy ve směru na Petrovice vzhledem ke vzdálenosti od obsluhovaného území považujeme za nevhodnou).

Na základě takto zpracované studie vytvořit a do územního plánu zapracovat příslušné územní rezervy.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT: První desítka kandidátů do nadcházejících eurovoleb

23:08 DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT: První desítka kandidátů do nadcházejících eurovoleb

Demokratická strana zelených - ZA PRÁVA ZVÍŘAT představila první desítku svých kandidátů do eurovole…