Kolovratník (ANO): Musíme změnit systém vzdělávání začínajících řidičů

03.01.2020 17:46

Komentář na facebookovém profilu k počtu úmrtí při dopravních nehodách na českých silnicích.

Kolovratník (ANO): Musíme změnit systém vzdělávání začínajících řidičů
Foto: Archiv Martina Kolovratníka
Popisek: Martin Kolovratník

Pět set padesát! Přesně tolik osob loni zemřelo na našich silnicích. Mám z toho husí kůži. A i když je to o patnáct lidí méně než vloni, stále je to hrozné číslo... Co s tím? Jsem přesvědčený, že trend může změnit jen velká změna. Musíme se zaměřit kořeny tohoto problému - české autoškolství, zkušební komisaře, ale i na současné řidiče.

Klíč k úspěchu rozhodně není ve zvyšování represí, jako jsou drastické pokuty za přestupky, zvyšování trestných bodů nebo prodlužování doby odebrání řidičského průkazu atd. To, že dostanete pokutu, z Vás rozhodně neudělá lepšího řidiče. Výjimkou z tvrdých trestů jsou ale zdrogovaní a opilí řidiči, u kterých jsem jednoznačně pro přísné postihy. Takové osoby nemají za volantem co dělat... Zpátky ale k tomu, co pomůže bezpečnosti v blízké době.

Samozřejmě musíme změnit systém vzdělávání začínajících řidičů. Jsou to právně oni, kdo způsobí nejvíce dopravních nehod a bohužel nejčastěji umírají. S kolegy pracujeme na novele zákona, která přinese „první vlaštovky“. V současnosti řešíme, zda bychom se měli vydat ambiciózní cestou a chtít kompletní reformu celého odvětví nebo zda najít „schůdnější“ variantu a jako první vyřešit nejpalčivější problémy. Jsou to ty, na kterých se všichni teď shodneme. Změna by byla možná hned a teprve později můžeme společně s odborníky z Ministerstvo dopravy připravit celkovou a systémovou reformu. Uvidíme. O rozhodnutí Vás budu informovat.

Dalším krokem je reforma bodového systému. Přeci jenom už je to mnoho let, co systém platí a za tu dobu se ledacos změnilo. Prohřešky a řidiči jsou jiní, než v roce 2006, kdy systém začal platit. Velkou roli ale musí hrát i prevence a školení řidičů. V tomto ohledu musí BESIP začít zastávat mnohem důležitější roli, než tomu je dosud. Musí být lídrem v šíření osvěty mezi řidiči a mluvit s nimi. Tento model mi osobně dává smysl. A co Vy, jak to vidíte?

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kolaja (Piráti): Svobodná média = zdravá demokracie

22:12 Kolaja (Piráti): Svobodná média = zdravá demokracie

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k médiím.