Kolovratník (ANO): Splavnění Labe do Pardubic představuje obrovskou příležitost

29.06.2020 22:31

Komentář na facebookovém profilu ke splavnění Labe

Kolovratník (ANO): Splavnění Labe do Pardubic představuje obrovskou příležitost
Foto: Hans Štembera
Popisek: Předseda volební komise Martin Kolovratník blahopřeje Petru Fialovi ke zvolení místopředsedou sněmovny

Žádné kecy. Tady to je černé na bílém. Společně s pardubickým primátorem Martinem Charvátem jsme se sešli se zástupci Ministerstvo obrany České republiky a Ministerstvo dopravy. Důvod? Klíčová rozvojová témata z pohledu města. Postupně jsme se tak věnovali splavnění Labe do Pardubic, trasování jihozápadního obchvatu nebo smluvním závazkům ve vazbě na „Červeňák“. Některé informace jsou poměrně zásadně. Běžte si proto udělat a pojďme se na to vrhnout.

Splavnění Labe do Pardubic představuje pro naše město obrovskou příležitost s potenciálem pro komerční i rekreační využití. Pro jeho splavnění je zcela zásadní vybudovat plavební stupeň Děčín a Přelouč. Vodní cesty představují zajímavou alternativu k silniční nebo železniční dopravě. Jsem si proto jistý, že role vodní dopravy bude do budoucna stále zásadnější. Rozvojem vodní dopravy a možnostmi využití Labe by se nově mohla zabývat pracovní skupina. Koordinace je pro takto důležitou oblast naprosto zásadní. Klíčoví aktéři musí společně komunikovat a vzájemně se informovat o svých plánech a záměrech. S náměstkem ministra dopravy Luďkem Sosnou jsme se proto dohodli, že zřídíme pracovní skupinu, která se bude této oblasti věnovat.

Společně se mnou, pardubickým primátorem Martinem Charvátem a náměstkem Luďkem Sosnou bude v pracovní skupině zástupce Ředitelství vodních cest České republiky, které by v tomto případě mělo plnit roli hlavního partnera. Ve skupině tak bude zástupce samosprávy, legislativy, ministerstva a státního investora. Kromě koordinace bude mít pracovní skupina na starost například rozvoj rekreační plavby, jejíž atraktivita je v posledních letech na vzestupu.

Mluvili jsme ale i o jiných tématech. Pardubice trápí nadměrné dopravní zatížení. Řešením tohoto problému je vybudování potřebných silničních obchvatů. Jedním z nich je jihozápadní, který povede v těsné blízkosti armádního letiště. Ministerstvo obrany, jakožto nadřízený orgán Armádě ČR, má tak zásadní vliv na konečnou podobu vedení jeho trasy. Ředitelka Odboru správy majetku sekce nakládání s majetkem Eva Burešová potvrdila, že letiště je z jejich pohledu zcela klíčové ?? Z tohoto důvodu tak připadá v úvahu již pouze „jižní varianta“ trasy obchvatu. Tato informace je zásadní. Na základě této zprávy může začít Ředitelství silnic a dálnic - ŘSD pracovat na vyústění a napojení trasy.

A na ministerstvu obrany ještě zůstaneme. V roce 2017 jsme od ministerstva získali bezplatným převodem pozemky v přírodní lokalitě Červeňák. Součástí bezplatného převodu je závazek využívat areál po dobu následujících dvaceti let k veřejným účelům nebo například k vybudování silniční propojky. V opačném případě jsme vystaveni udělení až půl milionové sankce za každý rok. Nyní je však jasné, že z důvodu vedení trasy jihovýchodního obchvatu tuto propojku nebudeme realizovat a jednáme proto o dodatku, který by tuto povinnost nahradil. Osobně vítám vstřícný přístup ministerstva a jejich ochotu o těchto změnách jednat.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

RNDr. Luděk Niedermayer byl položen dotaz

bezpečnost EU

Z čeho jste nabyl dojmu, že EU zvládá řešit otázku bezpečnosti? Máte pocit, že si dokázala dobře poradit s migrační krizí, a že je připravena na tu další?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Helebrant (ANO): Jsem jednoznačně proti a tento návrh nepodpořím

23:08 Helebrant (ANO): Jsem jednoznačně proti a tento návrh nepodpořím

Projev na 102. mimořádné schůzi Poslanecké sněmovny 10. května 2024 k zákonu o korespondenční volbě