Zrak řidičů se upírá zejména k nové podobě bodového systému, který vychází z návrhu připraveného bývalou vládou v čele s tehdejším ministrem dopravy Karlem Havlíčkem. Ve spolupráci s předními dopravními experty jsme ovšem identifikovali tři opatření, na která zákon zapomněl, ačkoliv by vedla ke zvýšení silničního provozu v České republice. Tady jsou.
Začneme tím nejzásadnějším. Věřím, že se všichni shodneme, že alkohol zkrátka za volant nepatří. Kdo řídí pod vlivem, riskuje nejen svůj život, ale také životy ostatních účastníků silničního provozu. Osobně jsem proto zastáncem tvrdých trestů, které řidiče od tohoto chování odradí. Tolik na úvod.
Bohužel současné znění zákona do určité míry nahrává těm, kteří se chtějí odpovědnosti vyhnout. Pokud řidič nadýchá více než jednu promile, pak nejde o přestupek ale o trestný čin. V případě ublížení na zdraví či způsobení větších škod takovémuto řidiči hrozí až tříleté vězení, milionové pokuty a až desetiletý zákaz řízení.
Pro řidiče, kteří tuší, že přebrali, je proto lepší dechovou zkoušku odmítnout. Ve správním řízení jim totiž hrozí pouze maximální pokuta od 25 do 50 tisíc korun a zákaz řízení od jednoho do dvou let. Ministerstvo dopravy v novele sice počítá se zpřísněním v podobě zvýšení pokuty až na 75 tisíc korun, ale z mého pohledu to je málo. Jedná se o nepatrné zpřísnění a jsem přesvědčen, že bychom měli jít mnohem dále – například trvat na dechové zkoušce/odběru krve nebo aby v případě odmítnutí bylo na řidiče automaticky pohlíženo jako na pachatele trestného činu se všemi dopady. Zkrátka odmítnutí se podrobit testu na alkohol se nesmí vyplatit.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Článek byl převzat z Profilu Ing. Martin Kolovratník
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV