Kolovratník (ANO): Umožněme rozvoj regionálních letišť

04.10.2019 6:33 | Zprávy

Komentář na facebookovém profilu k podpoře regionálních letišť

Kolovratník (ANO): Umožněme rozvoj regionálních letišť
Foto: Archiv Martina Kolovratníka
Popisek: Martin Kolovratník

Umožněme rozvoj regionálních letišť. Stát ušetří a navíc podpoří rozvoj regionů!

Věděli jste, že podle statistik v Česku každý měsíc roste počet cestujících o pět procent?* Je zajímavé, že přitom současná kapacita našeho největšího Letiště Václava Havla je plně vyčerpána. Vzhledem k situaci tak logicky vyplývá, že musí dojít k zastavení tohoto trendu, nebo ke kolapsu. Tohle opravdu chceme?

V letní sezoně 2018 nabírala letadla v Praze v průměru až 28 minut zpoždění z důvodu nedostatku kapacity na odbavování cestujících a zavazadel. Kdo potřeboval stihnout navazující letadlo, měl často velký malér. Jestli ze zpoždění nechceme udělat pravidlo, nezbývá nám nic jiného, než investovat až 27 miliard korun a k tomu postavit další runway. Sám sebe se proto musím ptát, opravdu zde nemáme jinou možnost?

…Máme! A jak už to bývá, řešení je přitom tak jednoduché. Alternativou k pražskému letišti jsou regionální letiště. Jedno z nich je pouhou hodinu jízdy vlakem od Prahy. Přijde mi na tom všem úsměvné, že v centru Prahy budete plus mínus skoro za stejný čas s tím rozdílem, že si ušetříte hromadu nervů.

Přiznám se, že moc nerozumím, proč „přetížené letiště“, které odbavuje lety s průměrným zpožděním půl hodiny, nabízí kapacitu například nízkonákladovým společnostem. Proč se nezaměří na výnosnější business a linky nízkonákladovek nepřenechá například našemu pardubickému letišti? Kromě toho, že to pomůže letišti samotnému, přispěje to i k ekonomickému rozvoji našeho regionu.

Letiště Pardubice od roku 2016 vykazuje pravidelný nárůst cestujících. Máme nový a moderní terminál pro cestující, který splňuje nejpřísnější normy na zabezpečení. Spojení na vlakové nádraží je v řádu pár minut a v Praze je cestující za hodinu. Rozumím tomu, že změnit tento trend nebude jednoduché. Osobně ale hlásím, že mám chuť to změnit a jsem připravený přiložit pomocnou ruku k dílu. Už brzy se proto setkám s vedením pražského letiště a společně probereme možnosti vzájemné spolupráce. O výsledku Vás budu samozřejmě informovat :-)

*EDIT: Jedná se o údaj podle statistiky Airport Council International

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Lubomír Zaorálek byl položen dotaz

minimální mzda

Dobrý den, tvrdíte, že by měla existovat v EU shodná minimální mzda. Jaká by podle vás měla být? A kdo by ji měl garantovat? Protože asi ne každý zaměstnavatel u nás si může dovolit vyplácet stejné mzdy jako na západ od nás. A ta minimální mzda by se týkala všech zemí EU nebo jen těch, co mají Euro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Krajča (KSČM): Prioritou naší koalice je mír a odmítnutí válečnické politiky Bruselu

4:31 Krajča (KSČM): Prioritou naší koalice je mír a odmítnutí válečnické politiky Bruselu

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k volbám do Evropského parlamentu