Evropští výrobci totiž nejsou na toto omezení v tak šibeničním termínu, který tlačila Evropská komise, připraveni.
Pokud by se v souvislosti s náročnějšími požadavky zhoršila kvalita autobusové přepravy, těžko bychom mohli očekávat, že ji bude využívat stále více lidí, což je žádoucí. Důsledkem by také byla omezená výroba těchto dopravních prostředků a hrozil by dovoz těžký vozidel ze vzdálených třetích zemích. Že by to životnímu prostředí moc neprospělo, to asi není třeba zdůrazňovat.
Jsem ráda, že součástí přijatých pozměňovacích návrhů bylo i několik mých. Mezi ně patří například nižší a realističtější cíle pro snížení emisí CO2 či vyjmutí nízkopodlažních meziměstské autobusy z požadavků vztahujících se na městské autobusy s nulovými emisemi. Povedlo se mi přeřadit je do stejné kategorie jako vysokopodlažní meziměstská vozidla a autobusy.
Nyní je míč na straně výboru pro životní prostředí, veřejné zdraví a bezpečnost potravin, kde hrozí, že i toto malé vítězství kopnou do autu. Doufám ale, že i tam rozumná a realistická politika, která je šetrnější k životnímu prostředí, porazí „zelené šílenství“.
Převzato z profilu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Článek byl převzat z Profilu Ing. Kateřina Konečná
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV