Kuba (ODS): Odmítáme nelogické zpoplatnění dopravy na silnicích prvních tříd Jihočeského kraje

09.08.2019 8:35

Z Českých Budějovic do Plzně vedou dvě silnice prvních tříd I/20 a I/22. Obě vedou téměř vedle sebe, obě mají skoro stejně kilometrů. Na jedné z nich, té s číslem I/20 stát zavede od ledna 2020 placení mýta, takže kamiony budou muset platit. Na té druhé I/22 ho naopak nezavede. Kam se asi většina kamiónů přesune? Přijde vám to logické?

Kuba (ODS): Odmítáme nelogické zpoplatnění dopravy na silnicích prvních tříd Jihočeského kraje
Foto: Hans Štembera
Popisek: Martin Kuba

Jihočeská ODS se na tiskové konferenci dne 6. 8. 2019 prostřednictvím předsedy Martina Kuby vymezila proti chystanému mýtnému na silnicích prvních tříd, konkrétně na spojení mezi Budějovicemi a Plzní. „Máme zde dvě silnice z Č. Budějovic do Plzně I/20 a I/22. Obě jsou první třídy. Obě vedou v podstatě vedle sebe a obě trasy mají skoro stejně kilometrů. Na jedné z nich té s číslem I/20 stát zavede od ledna 2020 placení mýta, takže kamiony budou muset za průjezd platit. Na té druhé I/22 ho nezavede. Co se asi stane? No, většina kamionů se přesune na tu I/22, aby ušetřili za mýto. Taky vám přijde postup vlády nelogický? Nám taky. A fakt odmítáme, aby 40 tisíc Jihočechů, kteří žijí v obcích kolem silnice I/22, byli pokusnými králíky ministerstva dopravy v pokusu, jestli se doprava po zavedení mýtného pouze na jedné ze dvou silnic přesune nebo ne,“ uvedl Martin Kuba.

Bohužel veškerá jednání s ministerstvem dopravy, kterých se zúčastnili i starostové za ODS, zatím k rozumné dohodě nevedla. „Už od roku 2017 se snažíme vládu, premiéra a ministerstvo dopravy přesvědčit, ať buď zpoplatní obě trasy anebo žádnou. Bohužel marně."

Krajský klub zastupitelů za ODS za podpory Pirátů, kteří se tiskové konference také zúčastnili, vyzve na jednání krajského zastupitelstva vedení Jihočeského kraje, aby zajistilo relevantní a aktuální sčítání dopravy na obou silnicích ještě nyní na podzim před zavedením mýta a poté i na jaře po jeho zavedení. „Jedině tak budou jasná a relevantní data, podle kterých se můžeme rozhodovat. S těmito čísly pak chceme jít za ministrem dopravy a budeme chtít, aby situaci řešil. Pokud si relevantní analýzu není schopen udělat stát, musíme ji bohužel udělat my z úrovně kraje,“ dodal k postupu ministerstva dopravy Martin Kuba.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hřib (Piráti): Věděli jste, že je pražské metro jedno z nejhezčích na světě?

16:14 Hřib (Piráti): Věděli jste, že je pražské metro jedno z nejhezčích na světě?

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k pražskému metru.