Libor Lukáš: Cesta? Můj životní příběh

29.09.2018 20:05

Jsem technický typ, mám rád řád a systém. A vzhledem k tomu, že v naší rodině bylo stavařů požehnaně, bylo o mé profesi prakticky rozhodnuto už v dětství.

Libor Lukáš: Cesta? Můj životní příběh
Foto: arch. Libor Lukáš
Popisek: Libor Lukáš

Vystudoval jsem obor dopravní stavby na zlínské průmyslovce a v tomto odvětví jsem také získával své první pracovní zkušenosti. Byl jsem například u rekonstrukce ruzyňského letiště, při dokončování dálnice mezi Jihlavou a  Humpolcem či mezi Brnem a Vyškovem. Většinou ve funkcích stavbyvedoucího.

Doprava mě provázela i v době, kdy jsem po návratu do rodného kraje působil jako investiční technik a  později vedoucí investičního oddělení Městského národního výboru Bojkovice. Po revoluci jsem působil nějaký čas jako tajemník radnice, v roce 1994 jsem se ale rozhodl podnikat.  Založil jsem několik firem, některé z nich působily samozřejmě i ve stavebnictví. Po celou dobu, ať už jako stavař, zástupce investora či podnikatel, jsem pociťoval, jak důležitý potenciál dopravní stavby, především dálnice, pro rozvoj regionů a zvyšování životní úrovně jeho obyvatel mají.

S tímto vědomím jsem kandidoval v historicky prvních volbách do krajských zastupitelstev a  uspěl, stejně tak i v několika dalších. Ať už jako radní, náměstek, hejtman či statutární náměstek, po celou tu dobu jsem se snažil pohnout s výstavbou dopravní infrastruktury, o které se v té době jen nesměle mluvilo. Postupně se nám podařilo přiblížit dálnici D1 až k hranicím kraje do Vrchoslavic a následně ji prodloužit ke Kroměříži a Hulínu. Postavili jsme také dálnici mezi Hulínem a Otrokovicemi, včetně části obchvatu tohoto města. Došlo k zásadní modernizaci důležitých silnic první třídy, kompletně jsme připravili ke stavbě dálnici D49.

Náš kraj se odrazil z  pomyslného dna, dopravní situace se zásadně zlepšila a  měli jsme našlápnuto k tomu, aby se vyřešily i další problémy. Bohužel se tak nestalo. Následující vedení kraje tento trend neudrželo, křivka růstu se zalomila kolmo dolů a přišly roky stagnace. Jenže pro mě už jsou cesty vážně můj životní příběh, a tak za ně bojuji dál jako předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě.

Proč? Protože v obnovení výstavby dálnic a modernizace železnic vidím úplný základ. Člověk nemusí být ani stavař, aby věděl, že na špatných základech dobrý dům nepostavíte…

Libor Lukáš

Bc. Libor Lukáš

  • Regionální politik Zlínského kraje, manažer a podnikatel

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Výborný: Budeme tyto věci mít pod kontrolou

19:02 Ministr Výborný: Budeme tyto věci mít pod kontrolou

Projev na 101. schůzi Poslanecké sněmovny k návrhu poslanců Zdenky Němečkové Crkvenjaš, Toma Philipp…