Výcviku pro stavby silničních a železničních provizorních mostních konstrukcí při krizových stavech se v Kojetíně od 8. do 26. září účastní pětadvacet osob z řad ŘSD, Armády ČR a stavebních firem. Jeho předmětem je seznámení se s materiálem a použitím konstrukcí Těžké mostové soupravy (TMS) a Mostové soupravy (MS), se stavbou dle projektu, s postupem při vysunutí mostu, stavbou výsuvné dráhy apod.
Mosty v krizové situaci na základě mandátu od vlády staví zpravidla Armáda ČR, která při pomoci postiženým území využívá hlavně materiálů státních hmotných rezerv. Pro MD je strategickým partnerem výstavby při obnově mostů na dálnicích a silnicích I. tříd ŘSD, standardně se ovšem zapojují také podnikatelské subjekty, které využívají provizorních mostů na svých stavbách.
Po povodních v roce 2002 zůstávají ze zásob MD dodnes vyskladněny 2 mosty (Zbytiny, Český Krumlov) a po povodních v roce 2013 celkem 5 mostů (Nový Knín, 4 x Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje). Konkrétně do Olomouckého kraje byly poskytnuty provizorní mosty naposledy po povodních v roce 1997 (12 mostů) a 2009 (5 mostů). „Obcím se v rámci pomoci během povodní snažíme vycházet maximálně vstříc i finančně. Jen v rámci předchozího programu okamžitých oprav po povodních 2013 schválilo Ministerstvo dopravy celkem 227 žádostí v celkové výši 440 milionů korun. Obce, které nestihly vyčerpat finanční prostředky během roku 2013, si mohly požádat o převedení finančních prostředků na rok 2014,“ uvedl ministr dopravy Antonín Prachař.
Výcvikové středisko v Kojetíně vzniklo v roce 1979 a pod správou Ministerstva dopravy ČR funguje od roku 1992. Během roku 2014 se zde koná patnáct výcvikových akcí. V osmi případech se jedná o výcvik se zaměřením na využití provizorních mostů pro zajištění nezbytných dodávek za krizové situace na úrovni krizového řízení krajských a obecních úřadů. V dalších sedmi případech jde o speciální odborné kurzy zaměřené na praktický výcvik a použití materiálů provizorních mostů.
Cílovou skupinou Výcvikového střediska MD v Kojetíně jsou mimo studentů vybraných škol se zaměřením na problematiku krizového řízení v dopravě a použití provizorních mostů zejména ženisté Armády ČR, specializované stavební firmy, organizace odpovědné za dopravní infrastrukturu, orgány krizového řízení obcí, krajských úřadů, ministerstev a jiných ústředně správních úřadů.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo dopravy