Tématy jednání byly dovednosti a kompetence pro zelenou tranzici, problematika nedostatku učitelů, zvyšování kvalifikací a udržení kvalifikovaných a dobře vyškolených učitelů v profesi, a s tím související integrace ukrajinských učitelů do vzdělávacích systémů jednotlivých členských států EU. Po skončení Rady navíc podepsali ministři Rakouska, Maďarska, Slovenska, Slovinska a České republiky memorandum o rozšíření regionální spolupráce v oblasti vzdělávání.
K tématu zelené tranzice, čili přechodu od uhlíkové ekonomiky k neutrální, přijala Rada Závěry o dovednostech a kompetencích pro zelenou tranzici, které se týkají zásadních změn v mnoha odvětvích včetně vzdělávání.
„Takzvaná zelená tranzice je možná jen tehdy, pokud bude mít Evropská unie dostatečně kvalifikovanou pracovní sílu. Přitom k dosažení přechodu na moderní, efektivní a konkurenceschopnou ekonomiku budou zapotřebí mnohdy zcela nové dovednosti, zvyšování kvalifikace a rekvalifikace pracovní síly,“ uvedl k přijatým Závěrům ministr školství, mládeže a tělovýchovy Vladimír Balaš a pokračoval: „Našim úkolem bude například vytvořit nové obory, začlenit zelené dovednosti do stávajících kvalifikací, ale také odstranit překážky pro vzdělávání. Ať už jde o dostupnost vzdělání, větší a cílenější finanční podporu v této oblasti, snazší uznávání předešlého studia nebo rozvoj pedagogických pracovníků ve stejné míře u mužů i žen,“ dodal ministr Balaš.
S podporou učitelů a učitelek souviselo také další téma jednání, kterým bylo řešení nedostatku učitelů v rámci celého Evropského vzdělávacího prostoru, zvyšování kvalifikací a udržení kvalifikovaných a dobře vyškolených učitelů a učitelek v profesi.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV