Ministr Prachař: Nevím, proč by monopol na výrobu kusu plechu měla mít jediná firma

16.07.2014 18:45

Ministerstvo dopravy vypsalo otevřenou soutěž na dodavatele registračních značek.

Ministr Prachař: Nevím, proč by monopol na výrobu kusu plechu měla mít jediná firma
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr obrany Martin Stropnický s ministrem dopravy Antonínem Prachařem

Ministerstvo dopravy vypsalo otevřenou soutěž, která určí dodavatele registračních značek vozidel. Po 13 letech tak skončí monopol jedné firmy na tuto zakázku a dodavatel bude vybrán v otevřeném zadávacím řízení. Zájmem ministerstva dopravy je, aby se mohlo soutěže zúčastnit co nejvíce uchazečů. Kritériem pro hodnocení nabídek bude nejnižší cena.

Předmětem zakázky je výroba tabulek registračních značek podle zákonných a technických požadavků, příprava tabulek pro distribuci a likvidace zpětně odebraných značek. Uchazeči mohou nabídky podávat do 10. září. Kritériem pro výběr dodavatele bude nejnižší nabídková cena. Zakázka je vypsána na jeden rok s možností prodloužení nejdéle do konce roku 2015. Pokud se zadávací řízení obejde bez komplikací, mohl by nový dodavatel být znám na podzim.

Od roku 2016 by měl systém registrace vozidel a přidělování SPZ určit nový právní předpis, který majitelům vozidel umožní registrační značku vlastnit a ponechat si ji při změně vozidla. Tento takzvaný německý model přidělování značek ovšem vyžaduje úpravy legislativy i Centrálního registru vozidel. Záležet samozřejmě bude i na tom, jak se k tomuto záměru postaví vláda a parlament. Do případné změny zákonů musí výrobu registračních značek zajišťovat stát. Nic ale nebrání tomu, aby se tato rozsáhlá zakázka už nyní stala předmětem veřejné soutěže.

„Nevidím žádný důvod, proč by jedna firma měla mít monopol na výrobu registračních značek, které jsou zjednodušeně řečeno pouhým kusem plechu. Zarážející je, že stát nedokázal za posledních dvacet let zakázku, za kterou ročně platí zhruba 240 milionů korun, otevřít standardní soutěži,“ uvedl ministr dopravy Antonín Prachař.

V současné době se vyrobí zhruba 1,4 milionů kusů registračních značek ročně. Poprvé od roku 2001, kdy výrobu registračních značek dostalo na starost ministerstvo dopravy, vybere úřad dodavatele v soutěži, kde stěžejním kritériem bude cena. Kromě možné úspory, je motivací takového kroku i to, že už několik let neexistuje právní, ani jiný důvod monopol na tuto zakázku prodlužovat, a diskriminovat tím potenciální dodavatele.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ministerstvo dopravy

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jurečka (KDU-ČSL): Plán, jak pomoci naplnit peněženky pracujících rodin

15:14 Jurečka (KDU-ČSL): Plán, jak pomoci naplnit peněženky pracujících rodin

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k prorodinné politice KDU-ČSL