„Připravujeme mezinárodní smlouvu o zřízení nového železničního spojení Ústí nad Labem – Drážďany, která vyřeší společný přeshraniční tunel skrze Krušné hory. Zároveň chceme společně tuto vysokorychlostní trať prosadit do Transevropské dopravní sítě TEN-T,“ říká po jednání český ministr dopravy.
V květnu byla v Berlíně ustavena česko-německá expertní pracovní skupina, která projednala záměr provozovat přeshraniční tunel podle německých předpisů. Na projektování tunelu spolupracuje Správa železniční dopravy cesty a Deutsche Bahn Netz, kteří mají do konce roku 2018 připravit společnou smlouvu upravující další postup přípravy přeshraničního úseku a také prioritně vyčíslí finanční prostředky potřebné na přípravu v letech 2019 a 2020.
„Mezi další prioritní železniční spojení je trať z Plzně do Mnichova přes Domažlice a Furth im Wald. Ještě letos budou uvedeny do provozu tunely mezi Plzní a Rokycany,“ dodal ministr Ťok. Rekonstrukce tratě Plzeň – Domažlice – státní hranice v délce přibližně 70 km má zároveň zvýšit traťovou rychlost až na 200 km/hod s cílem zkrátit cestovní dobu z Prahy do Mnichova pod čtyři hodiny.
Mezi dalšími tématy se ministři bavili také o nutnosti postavit plavební stupeň Děčín, který umožní splavnit Labe nebo o projektech přeshraniční spolupráce při testování autonomních vozidel. Ministr Ťok zároveň pozval spolkového ministra Scheurera do Prahy na oficiální návštěvu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV