PRO JIŽNÍ ČECHY: Třicet milionů korun bez výběrového řízení zajistilo kampaň

30.09.2016 19:38

Olympijský park Rio – Lipno, velikášský projekt Jihočeského kraje a Českého olympijského výboru (ČOV), nenaplnil očekávání týkající se nárůstu návštěvnosti v okolí lipenské přehrady. A to i přesto, že jen za samotnou propagaci olympijského projektu Jihočeský kraj utratil 30 milionů korun bez výběrového řízení!

PRO JIŽNÍ ČECHY: Třicet milionů korun bez výběrového řízení zajistilo kampaň
Foto: PRO JIŽNÍ ČECHY
Popisek: Koalice PRO JIŽNÍ ČECHY.

Dosavadní celkové náklady na projekt Jižní Čechy olympijské a Olympijský park Rio – Lipno 2016 poskytnuté z rozpočtu Jihočeského kraje, tedy z kapes všech Jihočechů, činí podle oficiálního vyjádření kanceláře hejtmana Zimoly více než čtyřicet milionů korun. Vedle grantového programu Jižní Čechy olympijské s alokací 2 mil. Kč to jsou náklady Jihočeského kraje a Jihočeské centrály cestovního ruchu ve výši 10,5 mil. Kč (např. reklamní spoty do autobusů za 290 tis. Kč, rozhlasové spoty za 390 tis. Kč, blíže neurčená marketingová propagace projektu za 298 tis. Kč, propagace projektu na webu seznam.cz za 302 tis. Kč atp. – viz str. 3 až 6 odpovědi na žádost o poskytnutí informací) a především smlouva na „reklamní a propagační účely společného využití logotypů Jihočeského kraje a projektu Jižní Čechy olympijské spolu s olympijskou symbolikou“ (citace z odpovědi krajského úřadu z 6. 9. 2016 na žádost vznesenou s využitím zákona o svobodném přístupu k informacím).

Tato „Smlouva o spolupráci při uspořádání Olympijského parku“, kterou hejtman Zimola podepsal v prosinci 2015, obsahuje povinnost Jihočeského kraje poskytnout Českému olympijskému výboru 29 925 280 Kč (čl. 2 odst. 3 smlouvy)

https://lh3.googleusercontent.com/PTV8ERniRbzx3SX_W_NJKhXY95PFzQvMsumwg-g5DdBwW76yR0IHjbElrqGzxvoUlIoj2pOg0NwGJdg2syrHHBvm-yktcyLmxkZ-3Y6q6txs64wHaFMiq4VDzpX4TztojiADamF1nIb7jrQtcg

výměnou za zajištění mediální podpory olympijského parku Rio – Lipno a Jihočeského kraje (čl. 3 odst. 2 smlouvy)

https://lh4.googleusercontent.com/xbpc38opK9gnGtyXjfMSx1HNu8exrS--9p38f8KgClwjB7aaQORy314We1jjj9UaYWEIy4GBb3NmroYAvZDUslTolJKQYbCvaqv-9EibjI9KV47IHv6pVRctcugB6kXp7ps4usRN2qkmZRIo5Q

podle mediálního plánu, který je jako příloha č. 2 nedílnou součástí smlouvy.

Mediální plán pro Rio – Lipno předpokládal jednak zajištění mediálního prostoru, jednak osmimilionovou „redakční podporu“ od stálých mediálních partnerů – 3,38 mil. Kč pro Českou televizi (ČT sport, ČT 24, ČT:D), 1,3 mil. Kč pro Český rozhlas (Radiožurnál, Radio Junior), 1,74 mil. Kč pro vydavatelství MAFRA (MF DNES), 1,58 mil. Kč pro aktivity na sociálních sítích (olympic.cz, olympijskeparky.cz, facebook Český olympijský tým, facebook Česko sportuje, YouTube kanál).

Rozsah mediálního prostoru v hodnotě 21 925 280 Kč, na který kraj podpisem smlouvy přistoupil, obsahuje celkem sedm položek.

  1. 140 anoncí zveřejněných v Českém rozhlase v hodnotě 1 400 000 Kč
  2. 1 celostránkový inzerát v týdeníku Reflex v hodnotě 240 000 Kč
  3. 1 inzerát (285 x 145 mm) v deníku MF DNES v hodnotě 301 020 Kč
  4. 3 celostránkové inzeráty v deníku Lidové noviny v hodnotě 750 000 Kč
  5. 2 x 24 týdnů trvající inzerce na serverech idnes.cz a lidovky.cz v hodnotě 17 207 640 Kč (!!!)
  6. 140 billboardů v hodnotě 676 620 Kč
  7. 30 backlightů („billboardy“ s podsvěcenou konstrukcí) v hodnotě 1 350 000 Kč

Minimálně mediální prostor v MF DNES a Lidových novinách by přitom Jihočeský kraj byl býval mohl získat až o 44 % levněji, kdyby smlouvu na téměř 30 milionů (!) Českému olympijskému výboru „nedaroval“, ale řádně ji vysoutěžil dle platného zákona o veřejných zakázkách. Na základě ne více než pět minut trvající poptávky by mu totiž obchodní oddělení vydavatelství MAFRA nabídlo tentýž mediální prostor v MF DNES a Lidových novinách ne za 1,051 mil. Kč, ale za 592 tisíc korun.

Zda v tomto případě Jihočeský kraj zastoupený hejtmanem Zimolou postupoval s péčí řádného hospodáře a v souladu se zákonem o veřejných zakázkách, nám soudit nepřísluší. Jisté je jedno, místo mediální propagace olympijského projektu mohl Jihočeský kraj třicet milionů korun ze svého rozpočtu rozhodně použít účelněji! Pozornost veřejnosti si společná aktivita kraje a ČOV zaslouží o to víc, že za šestnáct měsíců by se olympijský park měl na Šumavě objevit znovu.

MEDIÁLNÍ PLÁN
RIO LIPNO 2016

SMLOUVA PODEPSANÁ HEJTMANEM ZIMOLOU

POPTÁVKA U OBCHODNÍHO ODD. MAFRA (5 MINUT)

MOŽNÁ ÚSPORA V PŘÍPADĚ

VEŘEJNÉ SOUTĚŽE
(KRAJSKÁ SMLOUVA - POPTÁVKA)

MF DNES:
1/3 (285x145 mm) – 1x

301 020 Kč

150 510 Kč

150 510 Kč

50%

Lidové noviny:
celá strana (285x435 mm) – 3x

750 000 Kč

441 612 Kč

308 388 Kč

41%

CELKEM ZA
MEDIÁLNÍ PROSTOR
V MF DNES a LN:

1 051 020 Kč

592 122 Kč

458 898 Kč

44%

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mach (SPD): Evropa ekonomicky podráží sama sobě nohy

9:15 Mach (SPD): Evropa ekonomicky podráží sama sobě nohy

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k ochromení zdravého rozumu a pragmatického jednání …