Hromadnou dopravu osob v krajích mají v kompetenci kraje. Ve všední dny se autobusovou dopravou dopravuje do zaměstnání a zpět 800 tisíc až 1 milion lidí. Pokud dojde ke stávce řidičů autobusů, musí si zaměstnanci ke své dopravě do práce zvolit jiný dopravní prostředek nežli autobus. Statisíce lidí nejspíše zůstanou doma…
Kraje v posledních letech vybraly provozovatele autobusové dopravy na svém území na základě, jak pevně věřím, férového výběrového řízení. A vítězné dopravní firmy, zaměstnavatelé řidičů, se rozhodly seškrtit své náklady právě na úkor řidičů…
Co na to hejtmani? Uvidíme. Nebude to pro ně vůbec lehký oříšek k rozlousknutí. Firmy budou trvat na dodržení vysoutěžených podmínek. Dopravní odbory budou hájit zájmy svých členů.
Dobrého konce pro vedení krajů tato záležitost ovšem nemá… Budou-li řidiči autobusů nějaký den stávkovat, půjde to na hlavy krajů, kde je zatím rozhodující silou ČSSD.
Jiří Paroubek
Ing. Jiří Paroubek
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV