Primátor Vokřál: Pro Brno je výhodnější a méně rizikové nové nádraží u řeky

21.02.2018 13:34

Rada města Brna doporučila zastupitelstvu schválit k realizaci variantu „Řeka“ ve verzi Ac. Zároveň považuje za akceptovatelnou variantu „Petrov“ v podobě B1b při modernizaci Železničního uzlu Brno (ŽUB).

Primátor Vokřál: Pro Brno je výhodnější a méně rizikové nové nádraží u řeky
Foto: anobudelip.cz
Popisek: Petr Vokřál, ANO

„Osobně jsem přesvědčen, že je pro Brno výhodnější a méně rizikové postavit nové nádraží u řeky. Nádraží v této poloze představuje výhodnější variantu, která znamená bezprostřední rozvoj města, zejména jeho širšího centra. Stavbu železničního uzlu u řeky je možné realizovat rychleji, levněji a bez velkých výluk přímo v centru města. Pro zajištění obslužnosti nově realizovaného ŽUB město požaduje zahájení prací na přípravě realizace Severojižního kolejového diametru,“ komentoval doporučení primátor města Brna Petr Vokřál.

Město Brno považuje za neakceptovatelné varianty Bez projektu, A a Aa.

Radní také souhlasili s přípravou memoranda mezi statutárním městem Brnem, Jihomoravským krajem a Ministerstvem dopravy ČR k přípravě a realizaci záměru Severojižního kolejového diametru v návaznosti na řešení přestavby ŽUB.

O stanovisku města budou rozhodovat zastupitelé na zasedání 27. února 2018. Konečné slovo bude mít Ministerstvo dopravy, respektive vláda České republiky. Ta o poloze nádraží rozhodne v průběhu letošního roku.

Přestavba železničního uzlu Brno je komplexním projektem rozvoje dopravní infrastruktury, který má za cíl zlepšit dostupnost města a umožnit jeho další rozvoj. Různým variantám modernizace železničního uzlu se důkladně věnuje studie proveditelnosti, kterou nechala zpracovat Správa železniční dopravní cesty.

Varianta A „Řeka“ – Počítá s novým nadzemním nádražím v poloze stávající stanice Dolní nádraží, podél ulice Rosické. Osobní, vysokorychlostní a nákladní tratě jsou sjednoceny do jednoho železničního koridoru. Zaústění vysokorychlostní trati od Prahy se předpokládá z jihovýchodu podél dálnice D1.

Stávající hlavní nádraží a trať přes něj je zrušena. Zaústění modernizované trati Brno – Přerov je do stanice Brno-Slatina řešeno pomocí novostavby dvoukolejné trati podél letiště Brno-Tuřany s případnou zastávkou k obsluze letiště. Varianta Řeka má ve Studii proveditelnosti 4 podvarianty, které se liší jednak zapojením tratě od Chrlic a jednak uspořádáním výjezdu směr Střelice a Břeclav.

Varianta B „Petrov“ – Počítá s modernizací současného hlavního nádraží a jeho rozšířením do oblasti Nových Sadů a tzv. Malé Ameriky. Osobní tratě jsou zachovány ve stávající trase. Nové nádraží pro vysokorychlostní vlaky je podzemní v oblasti Malé Ameriky. Zaústění vysokorychlostní trati od Prahy se předpokládá od západu soustavou tunelů pod historickým centrem města, Kraví horou, oborou Holedná a Podkomorskými lesy. Nákladní vlaky využívají stávající průtah přes dolní nádraží.

Varianta Petrov má ve Studii proveditelnosti 6 podvariant lišících se zaústěním tratí od Přerova a od Veselí nad Moravou – od letiště do Komárova buď přímo, nebo stávající trasou, nebo kombinací obou. Samotné hlavní nádraží má dále 2 podvarianty s různým zakřivením kolejí.

Více informací o o přestavbě ŽUB ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vondráček (Svobodní): Právě EU pod vedením Německa je příčinou současné energetické krize

21:03 Vondráček (Svobodní): Právě EU pod vedením Německa je příčinou současné energetické krize

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k důležitosti zachování práva veta v tvorbě energetic…