Scheinherr (Praha sobě): Praha zkapacitní Barrandovský most. Vybírala z několika studií

07.09.2022 8:39 | Zprávy

Barrandovský most je nejdůležitějším mostem a zároveň dopravní tepnou v České republice. Jezdí po něm 144 000 aut denně a Praha se rozhodla řešit zvýšení možné kapacity jeho průjezdnosti.

Scheinherr (Praha sobě): Praha zkapacitní Barrandovský most. Vybírala z několika studií
Foto: Hans Štembera
Popisek: Náměstek primátora Adam Scheinherr

Problémem kapacity Barrandovského mostu není samotný most se čtyřmi jízdními pruhy v každém směru, ale průplety na předpolích mostu.  Společnost SATRA tak pro hlavní město a pro Technickou správu komunikací (TSK) připravila studie několika variantních řešení dopravy, které by měly navýšit kapacitu nejen průpletů a mimoúrovňových křižovatek (MÚK), ale i vytvořit přímý jízdní pruh, který by mohl zvýšit maximální rychlost na mostě a ulevit tak zejména tunelům na Městském okruhu (MO) a na něj navázaných komunikací v dalších částech metropole.

„Barrandovský most je nejvytíženější most v České republice. Denně ho přejede 144 000 aut. Není ale pouze mostem přes Vltavu. Na obou jeho předpolích na březích Vltavy se nachází také komplikované křižovatky, které jsou rovněž i úzkými hrdly Městského okruhu. Zároveň až dokončíme Radlickou radiálu, se doprava na Barrandovském mostě se zvýší a o to více bude nutné zajistit plynulý průjezd důležitým dopravním uzlem. Díky úpravě vodorovného dopravního značení jednoduchou úpravou po dokončení první etapy rekonstrukce vytvoříme přímý jízdní pruh z tunelů Městského okruhu na Jižní spojku a dál na dálnici D1 bez komplikovaného přejíždění z pruhu do pruhu a auta se vyhnou průpletům,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady TSK.

Práce na podrobné studii, které navázaly na prověřující studii „MÚK Barrandovský most – prověření alternativních řešení dopravy“, ukázaly možná řešení. Jejími stěžejními výsledky bylo stanovení výchozí před-etapy a následné finální stavební varianty změn dopravního řešení, které mají potenciál zlepšit plynulost dopravy v předmětné lokalitě. Výsledky vzešly na základě modelování dopravy v programu VISIM.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Tomio Okamura byl položen dotaz

Co je podle vás příčinou vašeho neúspěchu?

Podle mě to souvisí i s tím, že se jste chytli papalášské manýry. Už jsem to třeba psala panu Fialovi, když tvrdil, jak je neetické někomu odebrat náhrady, když nepracuje a co myslíte, odpověděl mi alespoň? Ne. Vám už také většina z nás nestojí ani za odpověď. Dřív jste byli mnohem otevřenější. Naví...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Okamura (SPD): Vzdát se míru znamená zemřít pro Ukrajinu, řekl Orbán

22:12 Okamura (SPD): Vzdát se míru znamená zemřít pro Ukrajinu, řekl Orbán

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k míru na Ukrajině.