Scheinherr (Praha sobě): Z pohledu investic a obnovy kolejové infrastruktury pražské MHD byl rok 2020 rekordní

16.04.2021 7:37

Výjimečné byly za minulý rok investice do obnovy a výstavby kolejové infrastruktury městské hromadné dopravy v metropoli.

Scheinherr (Praha sobě): Z pohledu investic a obnovy kolejové infrastruktury pražské MHD byl rok 2020 rekordní
Foto: Hana Brožková
Popisek: Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy

Pražská strojírna totiž za rok 2020 dodala své mateřské společnosti, Dopravnímu podniku hl. m. Prahy (DPP), rekordní objem služeb a výrobků.

Anketa

Souhlasíte s trestem stop na 10 zápasů pro fotbalistu Slavie Kúdelu za údajný rasismus?

3%
95%
hlasovalo: 16427 lidí

Objem opravárenské činnosti se tak zvýšil o 107 %, kdy se například jednalo o dodávky kol a obručí k tramvajím T3, 14T a 15T. Nárůst investic do kolejových konstrukcí potom vzrostl dokonce o 1 112 % oproti roku 2019.

„Aby pražská MHD byla kvalitní a spolehlivá, musíme se zodpovědně starat o koleje, výhybky, ale i o kola a obruče tramvají. Zároveň rekonstruujeme tratě, stavíme a připravujeme nové, a také díky tomu se do kolejových konstrukcí investovalo o 1 112 % více než v roce 2019. Za rok 2020 dodala Pražská strojírna Dopravnímu podniku hlavního města Prahy celkem 1 725 kusů obručí a kol různých typů, na tramvajových tratích bylo obroušeno velkým brusným strojem celkem 90 000 metrů kolejnic a v metru to bylo stejným strojem dokonce 120 000 metrů kolejnic,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu.

„Pražská strojírna pouze zhodnotila prostředky DPP a proměnila je na hotové výrobky, které jsou bezpečnější, tišší a snižují mimo jiné energetickou náročnost dopravy,“ vysvětluje Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a.s.

Největší modernizační akcí Pražské strojírny pro dopravní podnik byla obnova tramvajové trati Hlubočepy – Barrandov. Z hlediska investic se zase řadí mezi největší zakázky rekonstrukce tramvajové trati Nádražní – Na Zlíchově nebo prodloužení tramvajové trati Barrandov – Slivenec. Výměny kolejové konstrukce se ale dočkalo i Karlovo náměstí či Moráň, a také oblouk před vozovnou Pankrác.

A kompletní rekonstrukci má už za sebou také vozovna Strašnice. Práce na výměně kolejového zhlaví se zde uskutečnily od konce června do konce srpna minulého roku. Zakázka byla celkem na 30 tramvajových výhybek s rádii R20 a R50. Před vozovnou se nachází 6 výhybek a v samotné vozovně jich je celkem 24.

Akciová společnost Pražská strojírna zajišťuje pro pražský dopravní podnik dodávky kolejových konstrukcí, výhybek, výměn a dalších částí, dále provádí opravárenskou činnost a také broušení a navařování kolejových konstrukcí a oblouků.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Jak chcete z Bruselu zajistit naši potravinovou soběstačnost?

Podle mě je to klišé a nemůžeme být potravinově úplně soběstační, obzvlášť dnes, kdy je dost nevyzpytatelné počasí. A i kdybychom soběstační byly, nebude nás to stát mnohem více než potraviny z dovozu? Podpora českých potravin je sice hezká věc, ale zas né každý na to má rozpočet. Stačí se podívat n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Oborná (ANO): Nikoho netěší, že do Prahy znovu dorazí traktory. Ale ministr jen slibuje

23:07 Oborná (ANO): Nikoho netěší, že do Prahy znovu dorazí traktory. Ale ministr jen slibuje

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k protestům zemědělců.