Sehnalová (ČSSD): Řidiči kamiónů si vystačí v EU s jednou palubní jednotkou k placení mýta

25.05.2018 17:56

Výbor pro dopravu a cestovní ruch přijal první část balíčku mobility, kterou Komise představila loni v květnu. Poslanci a poslankyně hlasovali o důležitých zprávách, které se týkaly zpoplatnění silnic.

Sehnalová (ČSSD): Řidiči kamiónů si vystačí v EU s jednou palubní jednotkou k placení mýta
Foto: sehnalova.cz
Popisek: Europoslankyně Olga Sehnalová

Díky odhlasovaným změnám by měly viněty pro kamiony i pro lehká užitková vozidla skončit v roce 2023. Místo dosavadního placení podle doby používání dálnice by měli řidiči přejít na tzv. výkonové zpoplatnění, které lépe zohledňuje ujetou vzdálenost na zpoplatněných silnicích. Návrh obsahuje také změnu tříd pro nákladní vozidla z norem třídy EURO na emisní třídy podle CO2.

Další zprávou, kterou poslanci ve výboru přijali, je přepracované znění směrnice o interoperabilitě mýtných systémů. To zjednodušuje zavádění tzv. evropské služby elektronického mýtného (EETS), což by mělo zvýšit zájem poskytovatelů této služby o její rychlejší rozšiřování a usnadnění plateb mýtných poplatků v rámci celé EU.

„V praxi to znamená, že by na předním skle kamionu nebo autobusu měla stačit pouze jedna palubní jednotka, která umožní placení mýtného v celé Evropské unii. Nyní řidiči potřebují téměř pro každou zemi jinou, což je opravdu obtěžující a v dnešní době technologického pokroku v EU těžko obhajitelné,“ vysvětlila europoslankyně Olga Sehnalová, která byla za frakci S&D stínovou zpravodajkou k tomuto legislativnímu návrhu. Návrh směrnice také počítá s možnosti přeshraniční výměny informací v případě nezaplacení silničních poplatků řidiči, jejichž vozidlo je registrováno v zahraničí.

Výbor TRAN také přijal další dvě zprávy, které se týkají užívání vozidel najatých bez řidiče pro silniční přepravu zboží a směrnice, upravující minimální výši daně z vozidla u těžkých nákladních vozidel.

Příští týden Výbor TRAN zasedne znovu. Tentokrát proběhne hlasování o legislativních návrzích, které se týkají sociálních otázek v nákladní silniční dopravě. V červenci se pak bude hlasovat o všech návrzích na plenárním zasedání ve Štrasburku a poté začnou vyjednávání mezi Radou, Parlamentem a Komisí.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

RNDr. Luděk Niedermayer byl položen dotaz

bezpečnost EU

Z čeho jste nabyl dojmu, že EU zvládá řešit otázku bezpečnosti? Máte pocit, že si dokázala dobře poradit s migrační krizí, a že je připravena na tu další?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Helebrant (ANO): Jsem jednoznačně proti a tento návrh nepodpořím

23:08 Helebrant (ANO): Jsem jednoznačně proti a tento návrh nepodpořím

Projev na 102. mimořádné schůzi Poslanecké sněmovny 10. května 2024 k zákonu o korespondenční volbě