V roce 2009 byla ve Vídni podepsána dohoda mezi Českem a Rakouskem o propojení dálnice mezi Vídní a Brnem. Rakušané teď o víkendu otevřeli poslední součást dálničního tahu A5 z Vídně k Mikulovu.
A Česko? Od dohody s Rakouskem jsme nejen ani nekopli do země, dokonce nemáme hotovou ani dokumentaci pro stavební povolení.
I Evropská komise musela kritizovat postupy českých úřadů při schvalování územního plánu a odmítala proplácet náklady.
Jaká je bilance všech ministrů, kteří dávali na billboardy slogany dálnice, dálnice, dálnice?
2014 – 0 km
2015 – 5 km
2016 – 16 km
2017 – 17 km
2018 - 4 km
Celkem za 5 let: 42 km dálnic
(no, občas chceme k novým dálnicím připočítat i tu "rekonstrukci" D1 ... Ale to je dálnice pro minulé století ! )
Pro porovnání - třeba Poláci za posledních 5 let dokázali postavit dalších 711 km nových dálnic. A tisíc kilometrů mají rozestavěných!
A jakou máme kvalitu silnic?
Podle Světového ekonomického fóra na úrovni Pákistánu. Podle Raiffeisenbank jen sezením v autě v kolonách na D1 česká pracovní síla za rok propálí asi 1,1 miliardy korun svého potenciálu.
Pro udržení na průměru zemí EU by Česko bývalo muselo každý rok do dálnic investovat o 47 % více, než činí.
Máme tak investiční dluh ve výši už 120 miliard korun, který stále narůstá. Nečte se to dobře, ale naše vlády a úředníci vč. ŘSD !!! jsou opravdu totálně neschopné.
Česko země minulosti.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV