Skalický (Pro Prahu): Konec nekonečným kolonám v Praze

27.07.2014 19:29

Také Vám vadí kolony aut, když se potřebujete nutně někam přesunout a musíte jet autem? Může se zdát, že to nejde vyřešit. Všude ve městě určitě velkokapacitní komunikace nebudou. Copak chceme mít naší milovanou Prahu pro auta a ne pro lidi?

Skalický (Pro Prahu): Konec nekonečným kolonám v Praze
Foto: archiv strany / FB
Popisek: Předseda hnutí Pro Prahu na Praze 5 Jan Skalický

Pro mnohé možná překvapivě, ale kolonám se dá předcházet dobře organizovanou dopravou v klidu neboli parkováním. Z několika studií vychází, že v centru Prahy až 40 % dopravy tvoří „hledání parkovacího místa“! Pokud tento nešvar odstraníme a poskytneme lidem zároveň možnost svého plechového miláčka bezpečně odložit na metru, hustota dopravy výrazně klesne. A jak toho chceme docílit? Vybudováním ucelené sítě parkovišť P+R na základě dopravních proudů vozidel a na základě struktury pohybu osob. Již dnes má Praha k dispozici díky mnoha telematickým řešením tolik dat, že je možné správně dimenzovat místa a počty parkovacích míst. Musíme dát pohodlnou možnost zaparkovat a pokračovat do práce metrem i těm občanům, kteří sice v Praze nebydlí, ale pracují zde. Stačí se podívat například na oblast okolo Smíchovské komory, kde běžně ve všední den parkuje až 70 % vozidel s mimopražskou RZ. Pokud dojíždějící za prací nechají svá auta v P+R parkovištích, tak se nám budou lépe řešit hned dva problémy naší metropole a to parkování rezidentů před vlastním domem a zároveň hustota dopravy. Představte si, že v ulicích Prahy bude jezdit o 30 000 vozidel denně méně a navíc nebudou nekonečně kroužit při hledání parkovacích míst. Samozřejmě víme, že člověk je tvor pohodlný a proto náš koncept P+R je takový, aby každý kdo přijíždí do Prahy, raději zvolil zaparkování v P+R, zakoupení kávy, speciální zvýhodněné denní jízdenky na MHD a pokračování v cestě do centra metrem, než mnohem dražší způsob dopravy a tím je zaparkování v centru. Na to samozřejmě musí navazovat dostatečná hustota spojů metra tak, aby každý, kdo zvolí MHD, byl spokojený se svojí volbou, ale o tom až někdy příště…

Ing. Jan Skalický
předseda dopravní komise politického hnutí PRO PRAHU
a kandidát na starostu Prahy 5

Ing. Jan Skalický

  • HPP
  • politické hnutí PRO PRAHU, kandidát na starostu Prahy 5
  • mimo zastupitelskou funkci

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jan Skalický - profil

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Farský (STAN): Můžeme si dovolit dál ignorovat potenciál geotermální energie?

19:05 Farský (STAN): Můžeme si dovolit dál ignorovat potenciál geotermální energie?

Informace na svém veřejném facebookovém profilu k geotermálnímu projektu Ringen v Litoměřicích