Vítková (KDU-ČSL): Mateřské školy potřebují jasný plán pro návrat dětí

12.03.2021 9:50

Podle senátorky Vítkové je nezbytné, aby mělo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připraven plán pro návrat dětí do mateřských škol. A to jak po stránce jednoznačně definovaných technickoorganizačních opatření, tak po stránce personální, materiální a finanční.

Vítková (KDU-ČSL): Mateřské školy potřebují jasný plán pro návrat dětí
Foto: senat.cz
Popisek: Jaromíra Vítková

„Jak jsem již dříve informovala, projekt „Ekonomické a personální řízení mateřské školy v době pandemie COVID-19“ (zpracovaný Institutem pro sociální a ekonomické analýzy) ukázal, jaké jsou největší problémy, se kterými se potýkají mateřské školy. V současné době jsou mateřské školy uzavřeny, ale právě proto je třeba ze strany MŠMT vytvořit jasný a srozumitelný plán pro návrat dětí a plán na následující období,“ sděluje senátorka Vítková.

Dle českého výzkumu i zahraničních příkladů dobré praxe se jako nejvhodnější opatření jeví snížení počtu dětí ve třídách podle určitého klíče. Je důležité připravit podmínky pro testování zaměstnanců a dětí. Dále se jako vhodné jeví rozdělení personálu na skupiny, aby se nepřekrývaly. Dle individuálních podmínek mateřských škol - mají omezené prostory a možnosti. Jako důležité vidí zástupkyně mateřských škol také možnost okamžitého zavření mateřské školy a zpřehlednění podmínek pro jejich uzavření. Mateřským školám chybějí peníze na nemocenské dávky, na ochranné pomůcky a dezinfekci, peníze ze školkovného, peníze na zástupy za chybějící personál a také možnost flexibilně přesouvat peníze v rámci rozpočtu a reagovat tak na aktuální situaci.

„Provoz mateřských škol je v tuto chvíli uzavřen, ale již vyvstaly nejasnosti s aktuálními opatřeními a například nošením respirátorů. Výjimku z nošení respirátorů mají pedagogové mateřských škol, kteří s dětmi zpívají nebo dělají pohybové aktivity. Ale co další pracovníci škol, jako například uklízečky nebo kuchařky? Není jasné, jak dlouho mohou nosit respirátor a jaké mají dělat přestávky během celodenní pracovní doby,“ sděluje senátorka.

„Mateřské školy také nedostaly potřebné vybavení na distanční vzdělávání, používají stará zařízení, vlastní techniku nebo získanou ze šablon, zřizovatelé v těchto chvílích sami nemají dostatek financí a naopak některým mateřským školám zřizovatelé rozpočty snižují, někde i o 5 %. Základem je ale nutné řešit finanční ztráty, se kterými se nyní mateřské školy nejvíce potýkají,“ zakončila Vítková.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: PV

MUDr. Ladislav Václavec byl položen dotaz

Zdraví máme jen jedno

Pane senátore, hlasoval jste pro senátní novelu zaměstnávání zahraničních zubařů u nás. Tito studenti medicíny, možná lékaři mají pracovat pod dohledem českého l=kaře, který asi podle vás nemá co na práci a tak bude dohlížet. Bez řádně ukončené zkoušky z českého jazyka a slevovat z náročnosti aproba...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dostálová (ANO): Pan ministr Rakušan podvedl i svou vlastní vládu

23:08 Dostálová (ANO): Pan ministr Rakušan podvedl i svou vlastní vládu

Projev na 102. mimořádné schůzi Poslanecké sněmovny 9. května 2024 k zákonu o korespondenční volbě