Víme, jak si vedou politici před volbami na sociálních sítích. Vede tam Okamura i Kalousek

22.10.2013 14:13

Už v pátek vypuknou předčasné volby do Poslanecké sněmovny. Jak už ParlamentníListy.cz prostřednictvím politologů upozorňovaly, letošní předvolební kampaně mají oproti těm minulým však celou řadu specifik. Jedním z nich je komunikace na sociálních sítích, a to jak jednotlivých stran, tak jejich předsedů. Zjišťovali jsme, jak si vedou aktuálně jednotliví lídři stran.

Víme, jak si vedou politici před volbami na sociálních sítích. Vede tam Okamura i Kalousek
Foto: Hans Štembera
Popisek: Volební urna

Na facebookové stránky politických stran a jejich lídrů se detailně v minulých týdnech zaměřila agentura Performics prostřednictvím patentovaného nástroje nazvaného SocialTools. Ukázalo se, že nejvíce fanoušků má Tomio Okamura (Úsvit přímé demokracie) a Miroslav Kalousek (TOP 09).

A jak k těmto v úterý zveřejněným výsledkům agentura došla? Ve svém průzkumu se zaměřila na facebookové stránky Přemysla Sobotky, Jany Bobošíkové, Andreje Babiše, Miroslava Kalouska a Tomia Okamury.

„Největší počet fanoušků má Tomio Okamura, a to více než 74 tisíc. Jeho fanoušci jsou zároveň nejvíce aktivní a na jeho stránkách se ve většině případů objevují pozitivní příspěvky,“ uvedla Olga Szélesová, Social Media Manager z agentury Performics. „Naopak negativní komentáře se poměrně často objevují na stránkách Miroslava Kalouska, jež si v posledních 17 dnech připsaly více než 5000 nových fanoušků,“ doplnila.

Více než 12 tisíc fanoušků mají aktuálně také facebookové stránky Přemysla Sobotky (ODS). Nejméně fanoušků mají ze sledovaných Andrej Babiš - ANO (necelých 5500) a Jana Bobošíková – blok Hlavu vzhůru! (cca 2000).

Nejvíce fanoušků v těchto dnech přibylo Kalouskovi a Okamurovi

V období, ve kterém jsou stránky sledovány (tedy od 4. do 20. října) získal největší počet fanoušků Miroslav Kalousek (více než 5100), na druhém místě skončil Tomio Okamura (více než 4400). Žně měl i Andrej Babiš, jelikož i k němu se přihlásilo v těchto dnech více než 1400 nových fanoušků. Janě Bobošíkové přibylo pouze 16 nových lidí - sympatizantů a Přemysl Sobotka dokonce 29 fanoušků ztratil.

Co je SocialTools a jak funguje?

SocialTools je patentovaná softwarová aplikace agentury Performics, která sleduje výkonnost a efektivitu vybraných stránek na Facebooku. SocialTools zpracovává jak základní metriky, jako je počet fanoušků, likes („líbí se mi“), komentářů či sociodemografický profil, tak metriky mapující aktivitu fanoušků a administrátorů FB stránek. Konkrétně tedy to, jak jsou aktivní na stránkách, o čem píší, jak často píší, co sdílejí apod. To vše ukazuje pro každou značku zvlášť nebo jako konkurenční srovnání mezi různými brandy.

Agentura Performics je největší výkonostní agentura na světě. V České republice působí od června 2012.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Alena Hechtová

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČT má k nezávislosti daleko asi jako na Mars... Čeští politici pozorně sledují, co se stane na Slovensku

20:21 ČT má k nezávislosti daleko asi jako na Mars... Čeští politici pozorně sledují, co se stane na Slovensku

Podpoří změny ve slovenských veřejnoprávních médiích objektivitu a vyváženost, anebo povedou k ohrož…