A myslím, že oprávněný, protože propojení soukromého byznysu a politiky na nejvyšších úrovních je vždy nebezpečné. Nakonec se po zhruba dvou letech vše provalilo a Bárta se musel uklidit do parlamentní opozice. Až do té doby však Bártu jeho koaliční partneři z ODS a TOP 09 střídavě obhajovali. Bártu totiž potřebovali.
Obdobná situace nastává i dnes. A i tentokrát všichni dělají, jako by se nechumelilo. Myslím, že avizovaná výměna ve vedení Českých drah novým ministrem dopravy za stranu ANO, kdy má současného šéfa ČD vystřídat exmanažer společnosti Agrofert, je jen začátkem. Téma privatizace státní správy, tentokráte již ne Vítem Bártou, ale v mnohem propracovanější a promyšlenější podobě Andrejem Babišem, je znovu na stole.
ČSSD před třemi lety vyčítala tehdejšímu premiérovi Nečasovi právě Bártovi mnohdy úspěšné snahy o dosazení exmanažerů ABL do vysokých postů ve státní správě. Dnes ovšem ČSSD mlčí. Babiše totiž potřebuje. Pokud bude Babiš v této své strategii pokračovat, a já jsem přesvědčen, že tomu tak bude, již nebude mít kdo by se ozval, protože ODS i TOP 09 mají také máslo na hlavě.
O to více mne znepokojuje, že hnutí ANO si vybojovalo u vítěze voleb ČSSD prakticky všechna, z hlediska finančních toků klíčová ministerstva, díky kterým může ovládat rozhodující finanční toky jak ze země plynoucí, tak i do země přicházející. O rozdělování peněz v rámci státu raději nehovořím. Posledním krokem je tedy ovládnutí klíčových manažerských pozic ve státní správě. A nejlépe, aby jim nikdo neviděl pod ruce, protože jedině oni jsou ti správní a transparentní. A ještě to bude opakovat významná část médií, která A. Babišovi patří.
Odpovědnost za Babiše ponesou nyní se všemi následky ČSSD a KDU-ČSL.
Jiří Paroubek, předseda LEV 21