Nejsou to běžná jednání, nad kterými by se mělo mávnout rukou
Projev na 15. schůzi Senátu 18. srpna 2021 k návrhu zákona o pomoci v hmotné nouzi
Projev na 15. schůzi Senátu 18. srpna 2021 k návrhu zákona o pomoci v hmotné nouzi
Dobrý den, pokud by se jednalo o principiální zásah do Ústavy, tak bych byl zřejmě pro, aby prošlo jednání o něm referendem. Je na diskusi jestli o tom, zda mají být změny provedeny, nebo o tom, zda jsou přijaté změny akceptovatelné.Principiální změnou myslím třeba přechod na prezidentský systém, změna z republiky na monarchii, zm
Pane doktore, nemyslíte, že než dojde ke změně ústavy, by měla ústava ČR konečně po třiceti letech projít referendem, kd...
Dobrý den, nemohu odpovídat za ostatní senátorky a senátory, ale osobně si myslím, že určité změny v pravomoci prezidenta by mohly najít podporu. Mám na mysli třeba novou úpravu jmenování členů Bankovní rady ČNB, kdy dosud není nutná kontrasignace (spolupodpis) jiného ústavního činitele či návrh orgánu, jako je tomu například u soudců Ústavního sou
Myslím hlavně v otázce prezidentských pravomocí. A pokud ano, jaké změny jsou podle vás třeba? Je na místě jen nějaké up...
V Senátu proběhlo další jednání Komise pro Ústavy a parlamentní procedury, na které se senátoři zabývali doporučením Výboru pro zahraniční věci, obranu a bezpečnost prohlásit prezidenta republiky za neschopného vykonávat svůj úřad.
Vážená paní Sedláková, K návrhu části Senátu k Ústavnímu soudu jsem se nepřidal. Nesouhlasil jsem jak z důvodu procesních (tedy proto, že senátoři nemohou v této věci činit podání k Ústavnímu soudu) a jednak proto, že mi nepřijde nijak proti právním předpisům, pokud Prezident vyhlásí volby s delším časovým předstihem. A jestli voliči řeší, kd
Ve středu se sešla Stálá komise Senátu pro Ústavu ČR a parlamentní procedury, aby projednala možnosti úpravy volebních pravidel v souvislosti s nálezem Ústavního soudu.
Ústavní soud zamítl Vaši žalobu (nebo se pletu, že ji podali členové senátorský klub STAN?) na vyhlášení voleb i kvůli t...
V současnosti nemohou poslanci horní komoru přehlasovat pouze ve dvou případech: při změně Ústavy a při úpravě volebních zákonů. To se může v budoucnu změnit.
Nouzový stav ovládá Sněmovna z titulu upraveného v ústavním zákoně o bezpečnosti České republiky. Zde nemá Senát u Ústavy žádnou pravomoc. Jako senátoři ale máme možnost navrhnout Ústavnímu soudu přezkoumání právních předpisů.Tedy jak se tomu stalo v případě malých provozoven, tak jak by se tomu, předpokládám, stalo v případě, kdy by hygiena
Ze změn ústavního pořádku nepovažuji za šťastné třeba tyto dvě: Zřízení krajů, protože se domnívám, že na velikost České republiky je vhodnější dělení na okresy. Samosprávné kraje stále nejsou ani po dvaceti letech něčím, s čím by se lidé sžili. Druhou změnou, která nebyla podle mého názoru pokrokem, bylo prodloužení doby na zajištění policií
V jakém konkrétním ohledu považujete Ústavu (její změny) za špatné rozhodnutí? A budete navrhovat nějaké konkrétní změny...
Dobrý den, moc děkuji za odpověď. Jen jste mi neodpoěděl, proč si myslíte, že tak vláda činí? Myslíte, že nás chce ovlád...
Ve středu se poprvé v novém složení sešla Stálá komise Senátu pro Ústavu České republiky a parlamentní procedury.
Dobrý den, novela zákona o ochraně veřejného zdraví, ke které byly přidány i novely jiných zákonů, je podle mého názoru jen dalším pokračování institucionalizace sledování občanů ve všech oblastech.Zásadně nesouhlasím s legalizací sledování pohybu lidí podle jejich mobilních telefonů při jakékoli epidemii (tak vágně je zákon navržen). Bohužel
Na pondělním jednání vlády představil ministr zdravotnictví návrh novely zákona o ochraně veřejného zdraví i dalších zákonů.
Dobrý den, evidentně se vracíme o 40-50 let zpátky, kdy nezákoné praktiky, šmírování a omezování lidí bylo bežné. Ale lz...
Dobrý den.Děkuji za vysvětlení a přeji hezký den. M.O. 18.11.2020
Dobrý den, pokud se Senát rozhodne (odhlasuje si) nezabývat se zákonem, znamená to, že maximálně urychlil přijetí zákona, který tak může podepsat Prezident a zákon může být vydán a nabýt účinnosti.Podle Ústavy má na rozhodnutí až 30 dnů ode dne, kdy je zákon postoupen Senátu Poslaneckou sněmovnou.Tím, že si odhlasuje zákonem se nezabýva