David Šeich je spoluautorem jedné ze zmiňovaných novel silničního zákona. „Ten náš leží ve Sněmovně už asi 3/4 roku, bohužel se ještě nedostal na pořad jednání,“ říká. „Tento návrh vzešel ze spolupráce členů expertní skupiny, jejímiž členy jsou mj. Stanislav Huml, Eva Dundáčková (ODS), Tomáš Úlehla (ODS) a další odborníci. „Je založen založen na prevenci a omezení byrokracie. Což se o novele mých kolegů říct nedá.“
Novelu silničního zákona, který je na pořadu jednání právě probíhající schůze PSP ČR, zpracovali Aleš Řebíček (ODS), Karel Sehoř (ODS), Cyril Zapletal (ČSSD), Milan Šimonovský (KDU-ČSL), Pavel Hojda (KSČM) a Jaroslav Plachý (ODS). Ta má podle Šeicha celou řadu nedostatků. „Vydali se opačným směrem než my. Zaměřili se na větší šikanování a sankce řidičů.“ Za všechny nedostatky jmenuje Šeich například problematiku osoby blízké, kterou nejdříve upravovali protiústavně. Hospodářský výboru provedl nápravu. „Ani tyto změny však nejsou dostatečné,“ říká Šeich. Dále jmenuje vyšší bodové sankce za nepoužití bezpečnostních pásů, neoznačení překážky na silnici, nedodržení signalizace při změně směru jízdy, jízdy po tramvajovém páse, apod. Za zásadní považuje opětovné zařazení jízdy bez řidičského průkazu do kategorie trestných činů. „Tento krok opět zahltí soudy a rozbují byrokracii. Víme, že soudy dávaly v těchto případech pouze podmínky, jelikož se jednalo většinou o první pochybení tohoto druhu. O trestný čin by se mohlo jednat pouze při recidivách,“ dodává Šeich.
„Zvýšení bezpečnosti na silnici lze docílit prevencí a ne represí,“ je přesvědčen poslanec. Jeho novela zákona proto přichází s odlišnými návrhy. Jejich cílem je zlepšit dopravní situaci, zvýšit bezpečnost a komfort na českých silnicích.
Změny, které obsahuje návrh Davida Šeicha a spol.:
1) Odpovědnost vlastníka vozidla a problematika elektronicky zjištěných přestupků - řešení neutěšené situace vymlouvání se na osobu blízkou a to, že jednou pokutou může člověk ztratit všechny body. Vlastník vozidla bude mít na výběr: buď dostane pokutu a bude bez bodové sankce, nebo půjde do správního řízení.
2) Zvýšení rychlostního limitu na dálnici za sucha a dobrého provozu- 160 Km/h
3) Povinnou výbavu vozidla, která doposud byla dána pouze vyhláškou, včetně zavedení nových povinností.
4) Změny v bodovém systému.
5) Chceme odstranit šikanování řidičů za bodové sankcionování za bagatelní přestupky.