ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,32. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

15.01.2014 13:57:23

Přípravný proces provozování mýta je zcela transparentní

Přípravný proces provozování mýta je zcela transparentní

Ministerstvo dopravy reaguje na nepřesné informace, které zazněly v médiích v souvislosti s výběrovým řízením na organizátora soutěže na provozovatele mýtného systému po roce 2016.

V minulých dnech se v médiích objevila informace, že Ministerstvo dopravy vybralo bez výběrového řízení organizátora soutěže na provozovatele mýtného systému po roce 2016. Tato informace se nezakládá na pravdě a je značně zavádějící. Nebyl vybrán ani organizátor soutěže ani samotný provozovatel mýtného systému. Ministerstvo dopravy pouze oslovilo firmu Veřejné zakázky, s.r.o., aby připravila administrativní a formální část veřejné zakázky na projektového manažera, teprve ten pak mimo jiné připraví zadávací dokumentaci pro výběr dodavatele mýtného systému a souvisejících služeb po roce 2016.

Celý přípravný proces provozování mýta je zcela transparentní a obvyklý. „Ministerstvo dopravy těmito kroky naplňuje usnesení vlády, které nám uložilo do 31. prosince vyhlásit výběrové řízení na projektového manažera Systému elektronického mýta od roku 2017,“ vysvětlil ministr dopravy Zdeněk Žák.

K výběru dodavatele mýtného systému dojde až po uplynutí následujících tří fází:

1. fáze - současnost
Ministerstvo dopravy ve spolupráci s ŘSD připravuje po obsahové stránce podmínky soutěže na výběr projektového manažera. Společnost Veřejné zakázky, s.r.o. zajišťuje administrativní a formální část této zakázky. Vypsání řádného výběrového řízení na projektového manažera předpokládá Ministerstvo dopravy ve druhé polovině února 2014.

2. fáze
Teprve projektový manažer, který bude vybrán na základě otevřeného výběrového řízení, začne pracovat na právní a systémové analýze současného stavu, vyhodnocovat ekonomické a regulační přínosy různých variant zpoplatnění pozemních komunikací po roce 2016 a formulovat technické podmínky pro provozovatele mýtného systému. O požadavcích na nový mýtný systém včetně toho, jaké silnice budou zpoplatněny, rozhodne nová vláda.

3. fáze
Samotné vypsání soutěže na provozovatele mýtného systému, které Ministerstvo dopravy předpokládá v roce 2015 po schválení zadávací dokumentace.

„Díky zmateným informacím, které se objevily v některých médiích, reagovali nešťastně někteří zástupci veřejného života, například kandidát na můj post Antonín Prachař či expředseda vlády Jiří Paroubek. Kdyby oba pánové nepodlehli mediální dezinformaci a kontaktovali mě, jsem si jist, že by komentář z jejich strany byl jiný, po odborné stránce nezpochybnitelný,“ konstatoval ministr dopravy Zdeněk Žák.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama