David Pazdera

Marxismus je všemocný, protože je pravdivý.
  • BPP
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,97. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

28.04.2015 0:25:31

Aktiv učitelů pro technické vzdělávání a proti průjezdu cizích vojsk

Aktiv učitelů pro technické vzdělávání a proti průjezdu cizích vojsk

Článek pro časopis VZDOR

casopis.vzdor.org

Opět, vždy na jaře, s blížícím se Dnem učitelů (k výročí narození Jana Amose Komenského), i letos pořádala Odborná sekce školství Komunistické strany Čech a Moravy (KSČM) celostátní aktiv pedagogů, školských odborářů a politiků, o němž byl článek i v jednom z předchozích Vzdorů. Tentokrát vyšel na sobotu 21. března, kdy jsme se sešli znovu v Praze v budově Ústředního výboru KSČM a hlavními tématy, které zde probíralo několik desítek levicově i komunisticky smyšlejících účastníků, převážně praktikujících učitelů, byla zejména probíhající "Rok technického vzdělávání" , ale také nesouhlas učitelské veřejnosti s demonstrativním harašením zbraněmi prostřednictvím průjezdu ČR kolonou bojových vozidel armády USA. Dle mého názoru je tento aktiv jednou z mála akcí ve výše zmíněné budově, které rozhodně stojí za návštěvu..

Vždy, na úvod našeho setkání, je již tradiční kulturní vložka, klidně řekněme "chvilka poezie", je to v současnosti příjemné osvěžení, od básní, až třeba po, jako vloni, vystoupení cvičených psů. Tentokrát naše jednání uvedly šansonové melodie v podání zpívajícího klavíristy Ladislava Vrchoty a četba úvahy "Nejlepší učitelka". Poté tedy následovala diskuze na hlavní téma technického vzdělávání na všech stupních škol. Díky režimnímu (zejména mediálně rozdmýchávanému) společenskému klimatu, který tvrdí, že ten, kdo jde na "učňák" vlastně "prohrál", je zájem o technické obory, řemesla, katastrofální. Došlo k "nečekané" reakci na pracovního trhu, na němž je přebytek, mnohdy zcela nezaměstnatelných "ekonomů", "manažerů" a "právníků", ale po kvalifikovaných dělnících a technicích je mimořádná poptávka. Ani na základních školách již nejsou dílny, aby se děti seznamovaly s opracováním různých materiálů. To vše tady bylo a po roce 1989 vzalo zasvé (hlavně kvůli ceně nutného materiálu), uvedla poslankyně a vedoucí Odborné sekce školství ÚV KSČM Marta Semelová. Toto potvrdil i jeden z hostů aktivu, předseda Českomoravského odborového svazu pracovníků školství, ve kterém je ale pouze 20% zaměstnanců, František Dobšík. Sám, jako pedagog, také učil na ZŠ dílny, ty byly ale zlikvidovány a nyní to chtějí horko těžko obnovovat z eurounijních peněz, dodal. Jasně též řekl, že sice vláda schvaluje různé "střednědobé výhledy". Ale bez finančních prostředků na ně uvolněných to zůstává pouze hezkými plány na papíře.. 

Snahou o jakousi nápravu zoufalých poměrů je např. projekt Pospolu - Podpora spolupráce škol a firem, který má provázat školy s podniky. Ty sice mohou nabízet zázemí pro odbornou praxi a současně si tipovat budoucí zaměstnance, ale zisk z učně, respektive později z dělníka, který má praxi přímo z dotčeného pracoviště, kde je také po škole zavázán, jde pouze do soukromých rukou. A bohatě se vyplatí! Poté, co u nás v devadesátých letech neuváženě zanikla řada učňovských škol, resp. byly proměněny ve školy jiného zaměření, se opět při některých velkých firmách obnovují jejich vlastní učňovské školy. Takovou má např. automobilka Volkswagen v Mladé Boleslavi, připomněl Dobšík. Samozřejmě dnes jde ale o peníze až v první řadě. Například ČVUT založilo 1. soukromou univerzitní ZŠ (s technickou angličtinou), za kterou se ovšem platí asi 4500,- Kč měsíčně (plus ještě za družinu) na niž navazuje i lyceum. Nechť si každý udělá obrázek sám, kdo si takovou školu může dovolit...

Na aktivu jako další host ještě dvakrát hovořil také, první (skutečný) předseda Komunistického svazu mládeže, dnes 1.místopředseda ÚV KSČM Petr Šimůnek, médii, zdá se, opomíjený. Nastínil možnosti KSČM a při statistické vnitřní analýze uváděl realistické výhledy této strany do budoucna. Bylo poznat, že se snaží zachránit zbytky levicovosti ve straně, když už boj o jakoukoliv známku komunistického charakteru byl prohrán.

Na aktivu se hovořilo i o dalších problémových oblastech, které vyplynuly jak ze zprávy o činnosti školské sekce ÚV, tak z informace o výstupech školského výboru poslanecké sněmovny, jehož je Semelová členkou. Tím, že sociální demokraté (ČSSD) jsou součástí vládní koalice s lidovci a hnutím ANO oligarchy Babiše, se naplno projevuje jejich ústup z programové tzv. "levicovosti" např. mlčením ke snahám o rozšiřování církevního školství, nečekaně právě z lidoveckého pera "křesťanských demokratů" z KDU-ČSL.

Na druhou stranu se také prostřednictvím jednání Odborné sekce školství a politické práce poslankyně Marty Semelové se podařily dva výrazné dílčí úspěchy, hlavně tedy to, že sněmovnou neprošla možnost individuálního vzdělávání žáků druhého stupně ZŠ. To bylo hlavním tématem Sekce školství na jejím posledním jednání před aktivem. Schválení individuálního vzdělávání na 2.stupni ZŠ by znamenalo další degeneraci vzdělání, podobně jako je tomu s dětskými skupinami, které místo předškolního vzdělávání nabízí pouze prosté hlídání dětí. Navíc by to bylo využito různými náboženskými fanatiky k udržování totální kontroly nad svými dětmi, což prosazuje opět KDU-ČSL prostřednictvím svého poslance Mihálka. Třešničkou na dortu je poté výrazná i mediální podpora Semelové opatření ministra školství proti automatům s nezdravými potravinami ve školách. Sortiment těchto hladových okének se nyní zcela změnil.. Tedy, když máme tříleté děti, které umí lépe anglicky, než česky, jak uváděla na aktivu učitelka MŠ, a ona se s ním není schopná česky dohovořit, tak alespoň ve škole má dítě šanci, než se dozví nějaký z příběhů bezpráví (zřejmě ne těch z této doby), že nebude obézní.

Prohlášení účastníků celostátního aktivu učitelů

Posláním pedagogů je poskytovat dětem a mládeži kvalitní vzdělání a vychovávat je k hodnotám, jako je slušnost, přátelství, vzájemná pomoc, lidská solidarita, mír. Odmítáme proto výroky některých politiků a političek, kritizující účast hlavy státu na oslavách vítězství nad fašismem a konce druhé světové války v Moskvě. Jde o hrubé zneuctění památky rudoarmějců, kteří položili svůj život za naši svobodu. Se znepokojením pozorujeme také rostoucí aktivity některých činitelů a médií, jež vedou k ohrožení světového míru. Odsuzujeme válečné štvaní, kterým tito nezodpovědní politici přispívají k eskalaci konfliktů. Za nehoráznost považujeme otevřenou podporu fašistů na Ukrajině, těch, kteří se hlásí k odkazu Stepana Bandery a kteří napadají a vraždí nevinné oběti. Nesouhlasíme s účastí na zahraničních misích, kde jsou z českých vojáků děláni žoldáci, kteří nebrání svou vlast, ale bojují za cizí zájmy. Žádáme vystoupení České republiky z vojenského paktu NATO, který má na svědomí tisíce lidských životů v různých částech světa. Důrazně protestujeme proti přesunu obrněného konvoje americké armády přes naše území. Cizí vojáci nemají v České republice co dělat!

Účastníci celostátního setkání ke Dni učitelů, 21. března 2015

David Pazdera
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama