V našem případě je to především výstavba nemocnice v Náchodě. Intenzivně se pochopitelně také připravujeme na čerpání financí z evropských fondů v novém programovém období, takže musíme mít připraven dostatek peněz na kofinancování projektů a jejich projektovou přípravu, abychom mohli v hned v prvních vyhlašovaných výzvách čerpat co nejvíce prostředků. Finančně nejnáročnější z hlediska projektové přípravy a kofinancování jsou projekty z integrovaného regionálního operačního programu na opravy silnic, kde bychom chtěli hned v první výzvě požádat o částku přibližně 600 milionů korun. Uvažujeme také o investicích do budov a přístrojového vybavení v nemocnicích Jičín, Trutnov a Dvůr Králové, investicích v sociální oblasti, školství, kultuře aj.. Velmi významnou investicí pro náš kraj je rozšíření průmyslové zóny Solnice - Kvasiny, kde by investiční spoluúčast kraje měla dosáhnout 153 milionů korun. Tento projekt pro kraj znamená především velmi podstatné zvýšení pracovních příležitostí a s tím související celkový kvalitativní rozvoj významného území našeho kraje ve všech oblastech.
Se značnými finančními prostředky počítáme i na budování sítě cyklostezek, kde máme usnesením zastupitelstva kraje ze září 2013 uloženu přípravu a budování tzv. dálkových cyklotras. Jsou to čtyři evropsky významné trasy o celkové délce 330 kilometrů na území našeho kraje. Zde se předpokládané investiční náklady pohybují mezi 300 až 350 miliony korun. Cyklistická doprava je v poslední době obyvateli kraje a turisty velmi žádaná nejen pro turistické využití, ale i pro volný čas nebo dojíždění do zaměstnání, do škol apod.
Nerad bych i promýšlel situaci, že by k navýšení podílů krajů na rozpočtovém určení daní nedošlo. Kraj má v rozpočtu velký objem mandatorních výdajů, které omezovat nemůže a nezvýšení podílu na výnosu daní by tedy znamenalo podstatné omezení investic, a to by bylo úplně to nejhorší, co by se molo stát.
Otakar RUML (KSČM), 1. náměstek hejtmana Královéhradeckého kraje