MUDr. Jiří Koskuba

ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,66. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

30.11.2016 20:47:34

Fungování státního podniku Česká pošta

Fungování státního podniku Česká pošta

Odpověď ministra vnitra ze dne 28.11.2016 na interpelaci ve věci České pošty

Reaguji na Vaši interpelaci ve věci „Problémů běžného fungování státního podniku Česká pošta“.

Nejprve se vyjádřím k úvodní části Vaší interpelace, týkající se doručování denního tisku v lokalitě Vašeho bydliště. Šetřením systému sledování nepravidelnosti doručování tisku R.O.L. bylo zjištěno, že Česká pošta, s.p. eviduje v tomto roce u předplatitele celkem 19 reklamací, které byly, mimo jedné,, zadány hromadně ve třech dnech v období 13. září 2016 – 26. října 2016. Mimo jiné Česká pošta, s.p. dne 26. října 2016 obdržela od zástupce vydavatele MARFA, a.s. reklamaci klienta na doručování MF Dnes přímo na regionální pracoviště oddělení podpory doručovacích a účelových sítí Praha. Odpověď byla vydavateli předána obratem.

Dodejna Praha 98, ze které jsou tituly doručovány, se dlouhodobě potýká s nedostatkem zaměstnanců. Příslušný okrsek NDO01 je dlouhodobě neobsazený a dosud se nepodařilo zajistit nového doručovatele či zástup pro dodání tisku do 7:30 hod. K zajištění nápravy v doručování předplatného tisku v dané lokalitě byla opakovaně oslovena vedoucí depa Praha 703, která doručování operativně zajistila. Na odstranění nepříznivé personální situace Česká pošta, s.p. intenzivně pracuje.

K Vašim konkrétním dotazům sděluji následující.

  1. Jak hodlá vedení ČP tyto zdejší problémy, včetně mezd, řešit?

    Výše mezd zaměstnanců, kteří roznáší noviny, závisí na ekonomických možnostech České pošty, s.p. a zároveň je stanovena s ohledem na efektivitu celého procesu. Případné zvýšení  odměn zaměstnanců novinové služby bude realizováno v návaznosti na jednání České pošty, s.p. s odborovými organizacemi o navýšení mezd zaměstnanců České pošty, s.p. v roce 2017, které proběhne v prosinci 2016. Ze strany ředitelů doručovacích a účelových sítí, vedoucích dep a ze strany vedoucích dodejen jsou činěny všechny možné kroky k obsazení pracovních pozic.

  2. Proč se ČP jako státní podnik za podobné situace vůbec smluvně zavazuje ke službě, kterou není schopna dlouhodobě poskytnout?

    Služba distribuce novin a časopisů zapadá do celkového portfolia služeb a produktů České pošty, s.p. a je jednou z důležitých částí výnosů České pošty, s.p. O kvalitě služby vypovídá stálý zájem podavatelů o službu distribuce novin u České pošty, s.p. Pro zajištění případných jednotlivých reklamací od klientů má podnik nastaven s podavateli reklamační systém, který vede ke zkvalitňování služby.

  3. Proč na webových stránkách státního podniku ČP nelze snadno a jednoduše dohledat kontakty na její centrální vedení? Ale toliko vedení regionů?

    Na webových stránkách České pošty, s.p. jsou v rubrice Kontakty zveřejněny kontakty určené pro zákazníky či obchodní partnery. V této rubrice je uveden i kontakt do sídla společnosti. Kontakty na centrální vedení jsou součástí profilu společnosti, kde lze jednoduše u jednotlivých členů vedení najít jak telefonické, tak e-mailové spojení.

  4. Proč podobně snadno a jednoduše nedohledáte možnost reklamací, stížností?

    Informace o způsobu podání reklamace nebo stížnosti jsou na webových stránkách České pošty, s.p. zveřejněny v menu „Rady a návody“ a „Kontakty“.

    V menu „Rady a návody“ se základní informace, jak reklamovat poštovní zásilku nebo poštovní poukázku, nachází v nabídce „Při dodání“.  V nabídce „Jiné“ je pak informace, jak má adresát postupovat, když po dodání zásilky zjistí doma její poškození. A dále jsou zde uveřejněny postupy a formuláře pro případ, že poškozená zásilka má vyšší hmotnost než 30 kg a pro reklamujícího by bylo značně problematické předložit takovou zásilku na pobočce pošty k sepsání zápisu o poškození.

    Při zadání slova „reklamace“ do fulltextového vyhledávače je zákazník naveden na výše uvedené odkazy.

    V menu „Kontakty“ je v nabídce „Call centrum“ uveden text: „Se svými dotazy, podněty, přáními, popřípadě stížnostmi se můžete obrátit na e-mailovou adresu info@cpost.cz.“ A v nabídce „Poštovní ombudsman“ je přímo uveden výčet podnětů a s hypertextovými odkazy na kontakty, kam se zákazník může obrátit:

    • v případě REKLAMACE na kteroukoli pobočku České pošty, kde s Vámi naši zaměstnanci projednají způsob vyřízení reklamace v souladu s poštovními podmínkami,

    • v případě STÍŽNOSTI můžete záležitost projednat na jakékoli pobočce České pošty, případně na ředitelství příslušného regionu. Stejně tak můžete využít naše Call centrum i e-mailovou adresu info@cpost.cz,

    • v případě DOTAZU se obraťte na jakoukoli pobočku České pošty, případně na ředitelství příslušného regionu. Stejně tak můžete využít naše Call centrum i e-mailovou adresu info@cpost.cz.

      Kompletní informace o způsobu podání reklamace, lhůtách pro vyřízení, odpovědnosti za škodu a opravných prostředcích pak zákazník nalezne v poštovních podmínkách, které jsou na webových stránkách k dispozici v menu „Ke stažení“, v nabídce „Poštovní podmínky“.

      1. Proč přitom při platbě SIPO bankovním převodem, na kterou má exkluzivitu, každému svému klientovi ČP i tak účtuje 10 Kč za příjem peněžní částky? Nejde tak jen o další nepřímou daň na její fungování?

        Služba SIPO je obstaravatelskou činností České pošty, s.p., která sdružuje klientem vybrané platby (nájem, elektřina, plyn apod.) do jediné konsolidované platby. Ze strany klienta stačí provedení jedné platby a Česká pošta, s.p. na základě smluv uzavřených s organizacemi tuto platbu rozdělí mezi jednotlivé organizace. Nejedná se o exkluzivní službu, ale o další konkurenční způsob, vedle trvalých či jednorázových převodů z účtů, případně plateb v hotovosti, jak může klient hradit své závazky.

        Cenová politika České pošty, s.p. musí reflektovat náklady spojené s poskytováním služby SIPO, které jsou tvořeny zejména náklady na vyhotovení a doručení dokladů SIPO všem klientům nebo zpracování a zprocesnění plateb.

        Povinnost vyhotovit a doručit klientovi Platební doklad SIPO, který obsahuje rozpis platebních položek SIPO, je stanovena v platných obchodních podmínkách SIPO.

        Klient SIPO, který platí v hotovosti, má možnost hradit své SIPO na kterékoliv poště nebo prostřednictvím jednorázového příkazu k úhradě, tzn. bankovním převodem. V případě úhrady v hotovosti jsou výše zmíněné náklady promítnuty v ceně poplatku za platbu SIPO na přepážce. V případě platby bankovním převodem je nutné tyto náklady taktéž zohlednit a z toho důvodu je účtován poplatek za zmíněný způsob úhrady ve výši 10,- Kč předepsáním poplatku na dokladu SIPO v následujícím inkasním měsíci.

        Každý klient SIPO má navíc možnost nastavit ve své bance platbu SIPO inkasem a zároveň na kterékoliv poště aktivovat doplňkovou službu „Zasílání platebního dokladu SIPO – Bezhotovost e-mailem“. V tomto případě Česká pošta, s.p. neúčtuje žádný poplatek, protože vyhotovení a doručení dokladu SIPO probíhá elektronickou cestou.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama