Ing. Antonín Seďa

  • SOCDEM
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,08. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

12.01.2024 17:54:32 - laco

Daň za ujetý kilometr u elektromobilů

Dle údajů z médií Island jako první evropský stát zavádí daň za ujetý kilometr u elektromobilů a plug-in hybridů. Nahrazuje tím ušlou spotřební daň z pohonných hmot. Za ujetý kilometr zaplatí majitelé elektromobilů v přepočtu cca 1,- Kč, u plug-in hybridů pak 0,30 Kč. Měly by se, dle Vašeho názoru, i ostatní státy Evropy, včetně České republiky, vydat touto cestou?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Venda3

Odpověď

14.01.2024 10:03:45 - Ing. Antonín Seďa
 Já osobně z ekonomických a ekologických důvodů nepodporuji zavádění elektromobilů. Důvodem je , že pro jejich provoz bude potřeba vybudovat nové elektrárny. A pokud EU i ČR jde cestou obnovitelných dotovaných zdrojů, pak normální občané zaplatí spotřebu elektrické energie třikrát. Za prvé za svoji konkrétní spotřebu, za druhé za dotace pro obnovitelné zdroje a za třetí za výstavbu "náhradních" zdrojů pro výrobu elektrické energie, které budou krýt dodávky elektrické energie v době , kdy obnovitelné zdroje nebudou stačit. Takže bych především zrušil či výrazně omezil dotace na elektromobilitu a obnovitelné zdroje. Za druhé bych zavedl daň za likvidaci elektrobaterií a solárních panelů, ta by byla součástí ceny výrobku s tím, že by se rozdělovala podobným způsobem jako RUD. A sloužila by k likvidaci těchto nebezpečných odpadů. Takže pokud Islans zavádí daň z kilometru u elektromobilů, pak tomu velmi dobře rozumím. Ovšem zavádět na jednu stranu dań u nás a zároveň z druhé kapsy dotovat elektromobilitu nedává smysl. Pouze zvýší administrativu a náklady na přerozdělování peněz ze státního rozpočtu. Jí osobně bych zrušil podporu elektromobility. Pak by se ukázalo, že elektromobily nejsou konkurenceschopní. Dotace obecně ničí konkurenceschopnost, takže jejich využití by mělo být pouze k vyrovnání ekonomických rozdílů mezi regiony. To je také původní účel dotační politiky v Evropské unii. Dotační poliitka je dnes zneužívána k politické korupci či k vydírání vlád, které mají jiný pohled na politiku současného vedení Evropské komise.