Ing. Jan Skalický

politické hnutí PRO PRAHU, kandidát na starostu Prahy 5
  • HPP
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,18. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

08.10.2014 11:06:18 - Bratprd

Lanovka

Dobrý den,
pane Skalický, rád bych se zeptal na několik věcí.
Vzhledem k tomu že drtivá většina dopravních staveb v hl.m. Praze končí na 2-3násobku původní ceny, lze předpokládat, že lanovka by stála nakonec cca 1,8 miliardy. Jak zabezpečíte, že v tomto případě to tak nebude?
Srovnával jste cenu projektu s tramvají na Barrandov. Možná že tramvají moc často nejezdíte, ale přepraví podstatně víc než 60 cestujících za 6 minut. Je to klíčový spoj což jako expert na dopravu jistě víte. Proto jsou tyto projekty nesrovnatelné.
Dále se chci zeptat, jestli mátě udělaný průzkum, kolik lidí z Butovic by jezdilo do Barrandovského aquaparku. Myslíte, že potřebuje víc návštěvníků? Nepamatuji si totiž, že by tam někdy při mé návštěvě bylo prázdno.
Argumentujete i tím, že lidi z Barrandova chtějí do Butovic a do nemocnice Motol. Pokud uděláte autobusovou linku, která pojede přes okruh, bude tam do 17 minut. Nebude to stát více než miliardu. Nakonec se vás chci zeptat jaký máte vztah k panu Jančíkovi?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

08.10.2014 19:57:08 - Ing. Jan Skalický
Lanovka je odvážný projekt a budu velmi důsledně dohlížet na to, aby se na něm někdo nenapakoval a to i v případě, když nebudu starostou. Předražení této lanovky by bylo pro mě velká prohra a to nedopustím. Budu v takovém případě hodně hlasitý, to mi věřte. Srovnání ceny s tramvají je jen pro ilustraci, samozřejmě dopravní kapacita obou spojení je neporovnatelná, ale to jsou neporovnatelné i dopravní proudy. Propojení na Prahu 13 zdaleka nepotřebujeme tak kapacitní, jako je dnešní tramvaj. O zájmu občanů  vím nejen od svých kolegů z hnutí na Praze 13, ale také z doby, kdy myšlenka vznikala a já jsem jí projednával s radnicí Prahy 13. Neděláme to z důvodu naplnění kapacity aquaparku, ale je to příklad, proč budou lanovku využívat i občané z Prahy 13. U autobusu po okruhu se musí počítat i s provozním nákladem a komfortem pro cestující, když v ideálním případě je cesta trojnásobně delší. Navíc lanovka bude důležitá při výlukách tramvajové trati, jelikož pak nám na sídlišti jezdí stovky autobusů a jiná možnost neni. Podle reakcí spoluobčanů bydlících také na našem sídlišti cítím, že mezi lidmi je mnoho podporovatelů. Pana Jančíka znám, jelikož jsem byl zastupitelem v době, kdy on byl starostou. V závěru jeho funkčního období jsem s jeho kroky nesouhlasil a tak se naše politické cesty rozešli. Teď je to jeden z mých politických konkurentů. 
Ing. Jan Skalický, politické hnutí PRO PRAHU, kandidát na starostu Prahy 5