ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,14. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

09.01.2015 9:25:56 - Slánský I.

koncepce dopravy

Četl jsem o změnách v dopravních předpisech v zahraničí a opět mi přijde, že my jsme v tomto směru zas zaspali. Žádné zpřísnění ani pro řízení pod návykovými látkami, což je problém i u nás. Zaujala mě také podpora ekologických aut atd, atd. Proč se tu taky něco neděje? Děkuji Slánský

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

02.02.2015 10:32:46 - Mgr. Petr Adam
 Dobrý den,
velmi děkuji za dotaz. Udeřil jste hřebíček přímo na hlavičku.
Je to tak, policie má za úkol do roku 2020 snížit množství dopravních nehod a především jejich smrtelných následků na mnohem nižší úroveň, alespoň taková je vize ministerstev dopravy a vnitra. Nástroje k takovému snížení však chybí a na to netřeba býti expertem na dopravu, stačí se občas vyskytovat za hranicemi naší země.
Ano dávat peníze na prevenci je správné, různé kampaně, které ukazují lidem nebezpečí na silnicích jsou jistě poučné. Bohužel fungují pouze na uvědomělé občany, kteří jsou připraveni sami sebe občas omezit kupříkladu nevypitím alkoholu a následným řízením. Pak jsou tu ti, které žádná kampaň, byť sebedražší prostě neodradí.
Na takové je třeba přísných a tvrdých restrikcí. Dá se bavit o zvýšení pokut - například Skandinávský model může být spravedlivější, kde by nebyly absolutní částky, ale procenta z příjmu. Nebo to, že police bude moct být mnohem aktivnější v uplatňování okamžitých trestů. Tzv. "sebrání řidičáku" na místě je dnes velice problematické. Na rozdíl od Slovenska u nás policista není správním orgánem a tudíž se samotný trest mnohdy odsouvá "na neurčito". Tak je to zcela špatně a změna by měla přijít co nejdříve. A dalo by se pokračovat dále a dále....
K ekologii dodám jen jedno, je to skvělý nástroj. Životní prostředí to rozhodně potřebuje, nicméně je třeba také zvážit ekonomickou situaci českých obyvatel ve srovnání kupříkladu s Německem. Příjmy a výdaje se liší až nehorázně a proto nelze jen tak uplatnit stejné nařízení, peněženka českých občanů by tím mohla utrpět více, než by mohli snést. S tímto tedy opatrně, nicméně rozhodně kupředu směrem ke snížení emisí.
Určitě je třeba také zvyšovat bezpečnost kolem cest a v tomto případě jsem pro razantní omezení Billboardů a reklamních ploch volně stojících. Jsem pro absolutní zákaz. V konečném důsledku ušetří i samotný český stát a jeho obyvatelé, když politické strany prakticky každý rok nebudou peníze od státu sypat reklamním agenturám aby jejich představitelé mohli obohacovat naše řidiče svými mnohdy falešnými úsměvy.
s úctou 
Petr Adam