ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,14. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

24.06.2015 14:27:24 - BordelveStátě

Grant Prix

Co jste udělal pro zachování Grant Prix v Brně vy? A není divné, že o ceně všichni mluví v superlativech, ale nikdo se nemá k tomu do ni investovat? A kam se poděli peníze, co dal zachování motorek v Brně stát?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

24.06.2015 19:10:39 - Mgr. Petr Adam
 Dobrý den,
děkuji za dotaz. Půjdu postupně. Co jsem udělal? Ve výsledku přece nic. Protože motorky v ČR se nepojedou. Ale vše co jsem dělat mohl jsem dělal. Od okamžiku mého nástupu do sněmovny jsem bojoval za zdravý rozum, protože o ničem tato každoroční investice není. Stát alokuje nějakou částku a obratem se mu vrátí i desetinásobek - dle mého názoru je to dobrý obchod a já vždy rád dělal dobré obchody. Vydělám-li, mohu zisk využít na něco jiného - pro mne nejlepší varianta sport pro sport, takže investovat do našich dětí a jejich aktivit.
K druhé otázce: To je právě ten problém. Protože platit by ji měli jedni a vydělávat na ní chtějí všichni. Organizátor musí zaplatit vše od zalistovacího poplatku, přes personál, tribuny, zdravotníky, traťové komisaře, obsluhu, organizaci, tribuny a mnohé další. A vydělává na vstupenkách. Promotér (Dorna) dostane zalistovací poplatek a platí za přesun kolotoče, ale vydělává na televizních právech a reklamách. Vydělávají i jiní. Místní hoteliéři, majitelé polí s campy, restauratéři, benzínové pumpy, nakonec i stát s dálničními známkami. Na konci řetězu je opět stát, který to vše zdaní a vydělá přímo (dle posledních studií asi 650 milionů korun). Nemluvím tu o dlouhodobých efektech, které se dají spočítat jen těžko.
Jak vidíte, problémů je několik. První je, že municipality se všude na světě podílejí na zalistovacích poplatcích, právě proto, že ví, že zisk převyšuje investici. Pokud vím jsou jen 2 velké ceny kde tomu tak není. V Itálii platí Ferrari a v Japonsku Honda. Druhý je ten, že pravděpodobně všichni místní podnikatelé se rádi svezou a zisky z velké ceny rádi zkasírují, ale jaksi se odmítají připojit, když jde o uhrazení poplatku. To co vidím jako zásadní je, že pro všechny je důležitý jen okamžitý zisk a na dlouhodobý efekt kašlou.
Co se stane nyní? Nic. Přece se nic neděje, je to údajně jen akce pro pár nadšenců. Možná. Dle mého názoru zabíjíme padesátiletou tradici a jednu z posledních příležitostí jak Brno ještě mohlo zaujmout kdekoliv v zahraničí. A končí i hojné období pro mnohé podnikatele či podnikavce.
Kdyby jak politici, tak místní podnikatelé (všichni) projevili jen trochu zdravého rozumu, problém by vlastně vůbec neexistoval. Je mi za ně všechny stydno. Další spanilé jízdy Mika Fojtíka, další předávání petice před sněmovnou tisíci motorkáři. Nic z toho nemá smysl, protože ti všichni mnou jmenovaní na to kašlou. Jde jen o aktuální zisk (který nebude) a volební zisk v krajských volbách (který si nezaslouží).
K poslední otázce. Stát platil část zalistovacích poplatků španělskému promotérovi - ideální řešení pro fungování aby nikdo neměl problém s dotací českému podnikateli. 
Ovšem vyvstává otázka. Co se děje s penězi o kterých nevíte. Kam jdou desítky, ba stovky milionů každý rok směřované Automotoklubu s panem Ječmínkem? Kam jdou stovky milionů na propagace ČOV pana Kejvala? Vrací se tyto peníze v daních po fantastických sportovních událostech? Nebo je někde nějaká černá díra?Všichni se baví o motorkách a já chci znát konec stovek milionů korun, jejichž efekt nikde nevidím...
Systém je špatně. Je třeba změna.
Zásadní
s úctou Petr Adam