Nečase u nás nechceme, tvrdí Česká pošta

11.05.2010 10:30

Nová kniha volebního lídra ODS Petra Nečase vyvolala spor o tom, jestli je reklama na tuto knihu, kterou šíří Česká pošta, v souladu se smlouvou. Jedni tvrdí, že ano, druzí to vyvrací s tím, že součástí smlouvy je podmínka, že reklama nemá být politická.

Nečase u nás nechceme, tvrdí Česká pošta

Nečas svou knihu pokřtil v pondělí večer. Jenže, aby se dobře prodávala, tak se už před týdnem na ní objevila na řadě poboček České pošty reklama. Některé pobočky  - a kupodivu i generální ředitelství České pošty - ale hovoří o tom, že reklama je evidentní součástí kampaně ODS. A to je prý špatně.

Ředitelství pošty celou věc shazuje na právníky. Ti prý mohou za to, že smlouva mezi poštou a firmou Media Master je zřejmě špatně sepsaná. Uvádí to deník Hospodářské noviny (HN).

„Jsme státní podnik a chceme vystupovat naprosto apoliticky. Proto máme s dodavatelem reklamy smlouvu, která zakazuje politickou reklamu. A z našeho pohledu je reklama na knihu Petra Nečase součástí kampaně ODS. Už proto, že je provedena ve stejných barvách a ve stejné grafice jako zbylá kampaň," uvedl pro HN mluvčí České pošty Ivo Mravinac.

Deník připomíná, že generální ředitelkou České pošty se v prosinci stala Marcela Hrdá, kterou do postu bez výběrového řízení jmenoval ministr vnitra Martin Pecina. Ten nyní kandiduje za ČSSD. Navíc Hrdá kdysi pracovala ve vedení ČSA v době, kdy je řídil volební manažer sociální demokracie Jaroslav Tvrdík. Čili Hrdá má zřejmě i blízko k ČSSD. Proto ta nevraživost?

Vylučujeme, že jde o předvolební nevraživost

„Vylučuji, že by za tím bylo cokoli jiného. Naši zaměstnanci se jen obrátili na vedení, protože se s tím dosud nesetkali," dodal Mravinac s tím, že pošta  jakýkoliv předvolební souboj mezi ČSSD a ODS popírá.

Podle Mravinace je smlouva asi rok a půl stará. A až nyní ji řeší právníci. HN k tomu podotýká, že české zákony reklamu politických stran ve státních institucích nijak neomezují.

Například státní České dráhy propagují ČSSD. „Nejvíce v ní inzeruje sociální demokracie, pro kterou jsou pravidelní uživatelé železnice cílovou skupinou. Už od března jezdí v každém kraji vždy až dva malé motorové vlaky celé v oranžové barvě a oblepené reklamou ČSSD," dodaly v této souvislosti HN.

Čtěte také:
Klasické služby už poštu neuživí, říká její nová šéfka

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: olb

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Němci – naši nejbližší přátelé.“ Festival v Plzni vzbudil vášně

4:44 „Němci – naši nejbližší přátelé.“ Festival v Plzni vzbudil vášně

Necelý týden před oslavami osvobození se v Plzni uskutečnily česko-německé, respektive bavorské dny …