ČSSD není po volbách v dobré finanční kondici. „Myslím, že sociální demokracii žádný krach nehrozí a naši hospodářskou situaci zvládneme," řekl deníku Právo Bohuslav Sobotka.
Vyvrátil spekulace, že ČSSD bude muset prodat některé nemovitosti. Prohlásil však, že je potřeba začít šetřit úměrně získaným mandátům. Jinak nebudou peníze na další kampaně. „Musíme zlepšit hospodaření strany tak, abychom v příštích letech vytvářeli rezervy na volební výdaje," doplnil Sobotka.
Za každý mandát dostanou strany 900 tisíc korun ročně. ČSSD má po volbách o 18 poslanců méně, a přišla tak o 60 milionů za hlasy.
Sociální demokracie zatím oficiálně nezveřejnila, kolik utratila za předvolební kampaň. Vedení strany doposud tvrdilo, že jde o částku 200 milionů korun.
Soukromé propočty výdajů vyšší, než strana uvádí
Minulý týden se v médiích objevily vyšší údaje. Podle výpočtů společnosti Kantar Média utratila ČSSD za kampaně v letech 2009 a 2010 přes čtvrt miliardy korun. Propočet obsahuje jenom údaje za inzerci v tisku a venkovní reklamu.
Nezahrnuje ovšem náklady na mítinky, personál, honoráře pro účinkující umělce a jiné položky. ČSSD přesto oponuje, že takové propočty nepočítají s množstevními slevami za inzerci nebo nákupem billboardů za sníženou cenu.
V minulosti disponovala ČSSD penězi z prodeje pozemků v blízkosti Lidového domu. Uložila je do společnosti Cíl, ve které je stoprocentním vlastníkem. „Bylo to 300 miliónů korun," řekla Květoslava Kořínková z dozorčí rady Cíle a dodala, že sociální demokracie je čerpala nejméně posledních deset let.
„Z hotových peněz za prodej pozemků už skoro nic nezůstalo," upřesnila Kořínková současnou situaci.
Čtěte také:
Dluhy za obří kampaň dusí ČSSD. Prodej majetku krajní variantou
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe