Turistů, hlavně těch zahraničních v posledních letech v jižních Čechách ubývá. A to razantně. Proto kraj, pod který spadá i centrála cestovního ruchu, přišel s nápadem vytvořit kampaň Usmějme se na turisty". Do projektu se zapojila i Jaderná elektrárna Temelín.
"Myslíme si, že je to dobrý nápad, jak turisty přilákat, nebo alespoň vzbudit v nich zájem o náš region," uvedla pro Parlamentní listy ředitelka JCCR Pavla Konopová.
Po kraji visí několik billboardů, na nichž je třeba jihočeský hejtman Jiří Zimola, známý kuchař Petr Stupka a Česká miss Jitka Nováčková. Nebo třeba miss, ředitel NP Šumava Jan Stráský a handicapovaný plavec Arnošt Petráček.
"Cílem kampaně je upozornit na důležitost vlídného a milého chování ve vztahu k návštěvníkům jižních Čech. Kampaň počítá i s odbornou částí, protože ve spolupráci s provozovateli, kteří o to budou stát, by mohly být pořádány nejrůznější kurzy a odborné semináře o našich představách o chování k turistům, které by mělo být vstřícnější," řekl jihočeský hejtman Jiří Zimola.
Propagaci kraje platí ČEZ
Kraj prý celá kampaň nic nestojí. Domluvil se s generální partnerem - společností ČEZ. "Na základě rámcové smlouvy společnost ČEZ na kampaň uvolnila částku v řádu několika set tisíc korun. Jsou to dobře investované peníze, protože jsou investovány do spokojenosti našich turistů," dodal hejtman
Druhá fáze celého projektu má také podpořit zdravý patriotismus. Jsou ale i kritici, kteří v tom vidí zbytečné mrhání penězi, i když je údajně krajskými, ale státními.
"ČEZ je polostátní organizace a jako taková placená nejen z daní poplatníků, ale hlavně od odběratelů elektřiny. A k čemu jsou billboardy s úsměvem, když jim cizinci moc neporozumí. Myslím si, že se musí změnit myšlení lidí, podnikatelů, provozovatelů. Někomu třeba nemusí být příjemná tvář pana hejtmana, nebo pana Stránského, jinému se nemusí třeba líbit zrovna tato miss. Je to velmi subjektivní," myslí si jeden z obyvatel kraje a pracovník v reklamní sféře Milan Franěk.
Hejtmanství ale věří, že kampaň bude úspěšná a minimálně se o ní bude mluvit. Už samotný fakt, že po jihu Čech visí billboardy, na nichž jsou známí lidé, a které nejsou volební, je zřejmě velmi netradiční a zajímavý nápad.
Související:
Zimola (ČSSD): Návštěvníky přivítáme v jižních Čechách s úsměvem
Ekologičtí aktivisté chtějí zabránit kácení lesa u Modravy
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kra