Kraj láká turisty úsměvem. S ředitelem Stráským či Českou Miss

19.07.2011 12:45

Netradiční kampaň připravil Jihočeský kraj společně s Jihočeskou centrálou cestovního ruchu (JCCR) pro turisty, kteří míří na jih. Lákají je jednoduše na úsměv. Právě ten chybí často turistům od provozovatelů kempů, hotelů či restaurací.

Kraj láká turisty úsměvem. S ředitelem Stráským či Českou Miss

Turistů, hlavně těch zahraničních v posledních letech v jižních Čechách ubývá. A to razantně. Proto kraj, pod který spadá i centrála cestovního ruchu, přišel s nápadem vytvořit kampaň Usmějme se na turisty". Do projektu se zapojila i Jaderná elektrárna Temelín.

"Myslíme si, že je to dobrý nápad, jak turisty přilákat, nebo alespoň vzbudit v nich zájem o náš region," uvedla pro Parlamentní listy ředitelka JCCR Pavla Konopová.

Po kraji visí několik billboardů, na nichž je třeba jihočeský hejtman Jiří Zimola, známý kuchař Petr Stupka a Česká miss Jitka Nováčková. Nebo třeba miss, ředitel NP Šumava Jan Stráský a handicapovaný plavec Arnošt Petráček.

"Cílem kampaně je upozornit na důležitost vlídného a milého chování ve vztahu k návštěvníkům jižních Čech. Kampaň počítá i s odbornou částí, protože ve spolupráci s provozovateli, kteří o to budou stát, by mohly být pořádány nejrůznější kurzy a odborné semináře o našich představách o chování k turistům, které by mělo být vstřícnější," řekl jihočeský hejtman Jiří Zimola.

Propagaci kraje platí ČEZ

Kraj prý celá kampaň nic nestojí. Domluvil se s generální partnerem - společností ČEZ. "Na základě rámcové smlouvy společnost ČEZ na kampaň uvolnila částku v řádu několika set tisíc korun. Jsou to dobře investované peníze, protože jsou investovány do spokojenosti našich turistů," dodal hejtman

Druhá fáze celého projektu má také podpořit zdravý patriotismus. Jsou ale i kritici, kteří v tom vidí zbytečné mrhání penězi, i když je údajně krajskými, ale státními.

"ČEZ je polostátní organizace a jako taková placená nejen z daní poplatníků, ale hlavně od odběratelů elektřiny. A k čemu jsou billboardy s úsměvem, když jim cizinci moc neporozumí. Myslím si, že se musí změnit myšlení lidí, podnikatelů, provozovatelů. Někomu třeba nemusí být příjemná tvář pana hejtmana, nebo pana Stránského, jinému se nemusí třeba líbit zrovna tato miss. Je to velmi subjektivní," myslí si jeden z obyvatel kraje a pracovník v reklamní sféře Milan Franěk.

Hejtmanství ale věří, že kampaň bude úspěšná a minimálně se o ní bude mluvit. Už samotný fakt, že po jihu Čech visí billboardy, na nichž jsou známí lidé, a které nejsou volební, je zřejmě velmi netradiční a zajímavý nápad.

Související:

Zimola (ČSSD): Návštěvníky přivítáme v jižních Čechách s úsměvem

Ekologičtí aktivisté chtějí zabránit kácení lesa u Modravy

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: kra

Operátoři

Pane senátore, dobrý den, myslíte, že je šance, že se někdy dočkáme slibovaného čtvrtého operátora a tím i levnějších cen? Kdo je odpovědný za to, že tu nemáme čtvrtého operátora? Někde jsem četl, že tu být nemůže, což nechápu. Žijeme přeci ve svobodné a tržní ekonomice nebo ne? Nevím, zda mi dokáže...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Toto Pavel Novotný nebude číst rád. Z ODS hřmí za kauzu Felix Slováček

17:08 Toto Pavel Novotný nebude číst rád. Z ODS hřmí za kauzu Felix Slováček

Překročil všechny meze, nemá v ODS co dělat. Známý provokatér Pavel Novotný, který je za občanské de…