Happening upozornil na ekologické problémy u tunelu Blanka

03.10.2011 19:55

Zhruba čtyřicet převážně mladých lidí a rodin s dětmi se dnes odpoledne sešlo na happeningu na pražské Malovance. Poklidným setkáním chtěli upozornit na problémy se smogem a hlukem, které místní obyvatele trápí už řadu let. Josef Filip ze Sdružení pro podporu zeleně a ovzduší na Praze 6 ČTK řekl, že by si lidé přáli víc zeleně, místo té má ale nad ústím Strahovského tunelu vzniknout operační středisko.

Happening upozornil na ekologické problémy u tunelu Blanka

"Situace, která nastala v okolí křižovatky Malovanka v našem bydlišti, je neúnosná," uvedl Filip. Dlouhodobá měření podle neziskových organizací ukazují, že v oblasti jsou téměř dvojnásobně překračovány imisní limity. Někteří místní obyvatelé, kteří se dnes happeningu zúčastnili, proto přišli s rouškami přes obličej. Dva ekologičtí aktivisté si navlékli plynové masky.

Sto tisíc aut za den

Odhadovaná dopravní zátěž mimoúrovňové křižovatky, která v budoucnu propojí Strahovský tunel s tunelem Blanka, je 125.000 automobilů za den. Plánovaná Břevnovská radiála navíc na Malovanku přivede dalších 25.000 aut, upozorňují aktivisté. Zástupci města ale trvají na tom, že křižovatka bude přínosná.

Podle původních plánů měla mezi ulicí Na Malovance a hotelem Pyramida vzniknout zelená plocha pro odpočinek, která měla alespoň částečně kompenzovat emise z automobilového provozu. Projednávaný územní plán ale v celoměstsky významných změnách počítá namísto parku se stavbou několikapatrové budovy.

Nad ústím tunelu mají vzniknout kanceláře pro technickou správu komunikací a středisko odboru krizového řízení pražského magistrátu. Budova by měla vyjít na 500 milionů korun. "Politici nedodržují předvolení sliby a daná slova," řekl Filip. Zastupitelstvo o podobě územního plánu rozhodne zřejmě na podzim.

Mimoúrovňová křižovatka Malovanka je součástí vnitřního automobilového okruhu metropole. V oblasti je v současnosti objížďka. Křižovatku i tunel Blanka buduje společnost Metrostav. Se stavbou začala v roce 2005, část ramp a silnic již byla uvedena do provozu minulý rok.

Čtěte také:

Primátor Svoboda: Nechci, aby Praha měla pověst středoevropského Las Vegas  

Primátor Svoboda připravil další krok k omezení hazardu v Praze 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk, mp

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Toto Pavel Novotný nebude číst rád. Z ODS hřmí za kauzu Felix Slováček

17:08 Toto Pavel Novotný nebude číst rád. Z ODS hřmí za kauzu Felix Slováček

Překročil všechny meze, nemá v ODS co dělat. Známý provokatér Pavel Novotný, který je za občanské de…