Právě mýtná brána je rozhodující pro načtení mýtného poplatku. Když pod ní projede kamion s tzv. obojednotkou, ozve se pípnutí, což znamená, že systém zaregistroval vozidlo, kterému je pak naúčtováno mýto.
„Jenže když tam brána není, tak jako u Poděbrad, kde ji kvůli nadměrným nákladům vůbec nepostavili, krabička logicky nemůže pípnout a dopravcům se mýto nenačte. Ovšem za pár let jim přijde upomínka k zaplacení několika stokorun,“ upozornil Český rozhlas (ČRo).
Martin Špryňar ze sdružení dopravců ČESMAD Bohemia celou věc ale kritizuje.
„Stát v elektronickém systému po třech letech zjistí, že tam jsou nějaké nedostatky, které pak zpětně vymáhá, byť za to dopravci nebo řidiči ve většině případů nemohou. To, že stát vymáhá od dopravců peníze za bránu, která nestojí, myslím, že je vysloveně nezákonné,“ poznamenal Špryňar.
Poukázal i na to, že dopravci, kteří poctivě platí mýto, pak vinou jedné neexistující mýtné brány jsou popotahováni jako neplatiči. Výzvy k zaplacení jim dokonce přicházejí s několikaletým zpožděním.
Zaplaťte u benzínky
Podle Václava Nestrašila z Ředitelství silnic a dálnic je to však v pořádku. Zákon to umožňuje prý proto, že existuje varianta, jak může řidič mýto zaplatit i bez brány.
„Jestliže ví, že projíždí po mýtném úseku a nezaplatil tam, měl by zastavit na nejbližším obchodním místě, což jsou čerpací stanice, a tam mýtný nedoplatek uhradit a vyrovnat,“ vysvětlil Nestrašil.
Podle něj to ale není zcela bezproblémové řešení. „Tím samozřejmě nechci říkat, že je to rozumné řešení, protože po použití tohoto mýtného úseku by nám vlastně všichni museli zastavovat a doplácet,“ pokrčil rameny úředník Ředitelství silnic a dálnic.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb