Dnešní vydání Brněnského deníku Rovnost se v titulním článku s názvem „Město: nádraží brzdí nová studie“ věnovalo tématu přestavby železničního uzlu Brno. Tento klíčový brněnský projekt, o jehož realizaci město dlouhodobě usiluje, je nyní zbrzděn opětovným prověřováním variant polohy nového osobního nádraží.
Investor stavby Správa železniční a dopravní cesty, s. o., zadal veřejnou zakázku na dopracování variant řešení železničního uzlu Brno. To bude podkladem pro aktualizaci studie proveditelnosti projektu. Cílem je porovnat městem prosazovanou variantu nádraží u řeky (v tzv. odsunuté poloze) a variantu s nádražím pod Petrovem (tzv. v centru), kterou podporují členové koalice Nádraží v centru.
Čelní představitel tohoto sdružení Matěj Hollan v dnešním článku k významu studie mimo jiné uvedl: “Hodnotí železniční stránku věci. Pokud potvrdí, že je odsun lepší, a pokud to bude kvalitní studie, musíme to uznat. Stále tu ale zůstává urbanismus a docházková vzdálenost. V tom se nic nemění.
„Toto vyjádření stojí za pozornost, neboť jasně ukazuje, že odpůrcům přestavby železničního uzlu Brno s nádražím u řeky, v tzv. odsunuté poloze, nejde o skutečné prověření a porovnání výhodnosti obou variant polohy nádraží, ale pouze o zdržování a využívání všech možných prostředků k obstrukci a boji proti městem podporované podobě projektu,“ řekl 1. náměstek primátora Robert Kotzian. Dodává, že „všechny v úvahu přicházející varianty byly již nejméně dvakrát důkladně prověřeny.“
Robert Kotzian
1. náměstek primátora města Brna
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ODS